Dobra domena internetowa to połowa sukcesu w sieci. Bo widoczność nie zawsze zaczyna się od reklamy – czasem zależy głównie od tego, co zapamiętają, a później wpiszą w wyszukiwarkę Twoi klienci.

Data dodania: 2023-01-30

Wyświetleń: 436

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Brak domeny? Bądź twórczy, a znajdziesz!

Problemy z domenami. Żadna nowość…

Dla wielu przedsiębiorców sprawa jest prosta: firma w sieci powinna istnieć w domenie .pl, może ewentualnie w .com, ale to kończy dyskusję. Szybko jednak okazuje się, że te zasoby, choć oczywiście nie są wyczerpane, nie dają już szans na właściwą prezentację, bo spora część krótkich domen, które by spełniały inne wytyczne dobrych nazw, jest już zajęta.

Skoro tak, to wiele osób ucieka się do poszukiwania innych domen ogólny: .info, .net czy domen regionalnych. Ale te niekoniecznie są łatwe do zapamiętania i często pomagają raczej firmom, które kupiły popularniejsze rozszerzenia, bo przejmą ruch klientów, którzy nie zapamiętali końcówki domeny.

Rozwiązaniem, które pozostaje niewykorzystane, jest domena branżowa. Są one dostępne od niedawna i w Polsce nie zdobyły jeszcze wielkiej popularności, więc dają możliwość znalezienia naprawdę dobrych, a przy tym opisowych nazw. Oczywiście żeby je znaleźć, warto skorzystać z automatycznych wyszukiwarek naz domen, na przykład wyszukiwarki domen .doisto. W ten sposób żadna ciekawa nazwa nie zostanie niezauważona.

Ciekawe zamienniki dla .com i .pl

Nie tylko w domenach branżowych można znaleźć ciekawe propozycje. Jeśli potrzebna jest nazwa bardziej ogólna, to i tutaj można wykorzystać parę ciekawych pomysłów dla firm:

  • .global

  • .expert

  • .gmbh

  • .company

Oczywiście można iść na całość i postawić też stronę w domenie .best albo wybrać rozszerzenia lepiej dopasowane do wielkości lub charakteru firmy: .systems, .holdings czy .business.

Ciekawe propozycje domen dla różnych branż

Nie będziemy przygotowywali całego zestawienia, bo chodzi o to, żeby każdy sam znalazł domenę, która będzie do niego pasowała, ale krótki przegląd warto przedstawić, żeby choćby zobrazować, jak duże są możliwości.

  • Firmy związane z rynkiem nieruchomości: .house, .agency, .land.

  • Firmy turystyczne: .guide, .holiday, .vacations.

  • Firmy finansowe: .money, .forex, .credit.

  • Firmy z branży zdrowej żywności: .bio, .eco, .fit.

  • Firmy medyczne: .dental, .clicnic, .healthcare.

  • Firmy gastronomiczne: .beer, .pizza, .restaurant.

  • Firmy sportowe: .football, .fitness, .training.

Możliwości są nieskończone – trzy przykłady do paru branż absolutnie nie zamykają listy. Wiele zależy od tego, jak się definiuje daną działalność i z czym się chce być kojarzonym.

Jak do maksimum wykorzystać potencjał domen branżowych?

Przez lata istnienia internetu zostały już przygotowane nieformalne wytyczne dotyczące wyboru domen. Z jednej strony mówią one między innymi o tym, że nazwa domeny ma w jak największym stopniu odpowiadać charakterowi prowadzonej działalności – i w tym nazwy branżowe zdecydowanie pomagają. Z drugiej jednak strony wśród zaleceń jest też maksymalne skracanie nazw domenowych, żeby było je łatwiej zapamiętać i tutaj już domeny branżowe wydają się iść wbrew.

To jednak tylko pozory, bo bardzo często końcówkę branżową można tak łatwo zapamiętać, że wręcz praktycznie skraca ona nazwę. To, że browar użyje końcówki .beer albo siłownia .training, pozwala raczej wydłużyć nazwę – rozszerzenie domeny jest nawet bardziej intuicyjne niż .pl.

Fakt, że dobrze dobraną domenę branżową tak łatwo można zapamiętać, znakomicie łączy się z ich niewielką wciąż popularnością. Klienci, którzy widzą te nietypowe domeny po raz pierwszy, zapamiętują się prawdopodobnie jeszcze lepiej, więc to, nad czym się trzeba zastanowić, to w tym scenariuszu raczej pierwsza część nazwy.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena