Urozmaicenie treningu przez używanie gumy do ćwiczeń zagwarantuje Ci znacznie szybsze efekty niż praca samodzielna, bez dodatkowych akcesoriów. Jeśli jednak dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem, możesz nawet nie wiedzieć, od czego zacząć. A to wbrew pozorom bardzo proste! Wystarczy, że poznasz kilka podstawowych zadań, dzięki którym będziesz wiedzieć, jak należy je wykorzystać.

Data dodania: 2021-02-02

Wyświetleń: 45

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak wykorzystać gumy i taśmy w ćwiczeniach fitness?

Czym w ogóle są te całe taśmy?

Gumy oporowe i taśmy do ćwiczeń to element wyposażenia siłowni, który bez problemu możemy mieć u siebie w domu. Zajmują niewiele miejsca, przez co bez problemu możemy je schować. Są też stosunkowo tanie i wygodne w użyciu. Na dodatek możemy dopasować je do naszej kondycji, ponieważ posiadają różne poziomy oporu. W razie potrzeby zawsze możemy dokupić mocniejsze elementy, ale to przecież nie oznacza, że te ze słabszym obciążeniem już nam się nigdy nie przydadzą. W końcu każdy ma gorsze dni, a czasem może nam zależeć na przykład na ilości powtórzeń, dzięki którym poprawimy kondycje, a nie na samym wzmocnieniu mięśni.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie taśmy?

Najważniejszym elementem przy zakupie będzie opór urządzenia. Im jest silniejszy, tym będziesz musiał włożyć w nie więcej energii. Trening jednak powinien polegać na powtórzeniach, dlatego musisz dobrać sprzęt do swoich możliwości. Na sam początek wybierz takie gumy, które będą działały najłagodniej, a dopiero potem stopniowo zwiększaj opór. Niektórzy producenci oznaczają opór kolorami, dlatego zwróć uwagę właśnie na to. Ważna będzie również długość, zwłaszcza jeśli chcesz wykonywać ćwiczenia polegające na podciąganiu się. Na start warto kupić dwie długości, dzięki czemu będziesz mógł sobie je porównać.

Rozruszaj swoje nogi wraz z gumą!

Nie ma chyba łatwiejszych do wykonania na start ćwiczeń niż te, które skupią się na Twoich nogach. Gumy oporowe wystarczy związać i nałożyć na obydwa uda, a następnie wykonywać wykroki w bok. Najpierw zrób 10 powtórzeń na jedną nogę, a potem kolejne na drugą. Zobaczysz, że prędko poczujesz różnice i mięśnie dadzą Ci o sobie znać! Jeśli zaś masz problem z równowagą, wykonaj odwodzenie nogi na stojąco. Załóż pętle na stopę i zacznij unosić ją w bok. Wykonaj do 20 powtórzeń za jednym razem. Pamiętaj, aby ćwiczyć we własnym tempie i nie zapominać o nawadnianiu się w trakcie treningu!

Może bardziej zależy Ci na ćwiczeniu barku?

Gumy do ćwiczeń są bardzo rozciągliwe, toteż bez problemu możesz na takiej stanąć i podciągać ją rękami do góry, aż nad głowę. Stopy rozstaw na szerokość barków i wykonaj do 10 powtórzeń. Dzięki temu wzmocnisz głównie ręce, ale pracować będą również inne mięśnie Twojego ciała. Pamiętaj, że gdy Twoje ręce obniżają się, kciuki powinny dotykać barków. Jeśli zależy Ci na wzmocnieniu górnej partii mięśni, nie zginając łokci, podnoś gumę w górę. Możesz także, wykorzystując taśmy do ćwiczeń, wykonać wznoszenie boczne, polegające na zablokowaniu akcesoria jedną nogą, a następnie na podnoszeniu rąk, w których będziesz trzymać jego końce.

Licencja: Copyright - zastrzeżona