Data dodania: 2014-12-28

Wyświetleń: 3187

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Deska - prawidłowa technika ćwiczenia

Prawidłowa technika

Podczas tego ćwiczenia pracują mięśnie stabilizujące brzucha i mięśnie głębokie. Ważna jest przy wykonywaniu tego ćwiczenia prawidłowa technika. Jedynie przy zachowaniu prawidłowej formy ćwiczenie to będzie skuteczne.

Nogi powinny być wyprostowane. Mogą być one złączone lub w delikatnym rozkroku.  Ciało w linii, a tułów powinien przypominać kształt banana. Czyli nie trzymamy pleców całkowicie prosto, a wyginamy górną część (przy szyi, powyżej łokci) w dół. Głowa kierowana w taki sposób, że patrzymy kilka centymetrów przed rękoma. W czasie wykonywania deski napinaj cały czas pośladki, brzuch również napięty (staramy się wciągnąć brzuch jak najmocniej, jakbyśmy przyciągali pępek do kręgosłupa).

Najczęstsze błędy

Unoszenie tyłka ponad linię – ciało powinno być w linii.

Ugięcie kolan – nogi powinny być wyprostowane.

Zbyt odchylona głowa – powinna ona się znajdować w naturalnej pozycji.

Chowanie głowy między ramiona – wzrok powinien być skierowany kilka cm przed pięści.

Licencja: Creative Commons