Jak wiadomo są różne gusta, jednemu klientowi spodoba się kreska pionowa drugiemu zaś wizerunek lwa. Więc pytanie brzmi jak dopasować projekt do klienta. Jest to rzecz na etapie pierwszego projetkowania niemożliwa, chyba że brief (specyfikacja wymagań) będzie doskonale opisany i nasz przyszły "pracodawaca" sam odwali za nas większość pracy.
Zanim zaczniesz projektować w programie graficznym (np. Illustartor, Corel) najpierw naszkicuj sobie pomysły które masz w głowie na czystej kartce. Dlaczego?
Bardzo prosta odpowiedź, zaoszczedzisz trochę czasu przy projetkowaniu, oraz masz szanse w szybki sposób na ciekawy pomysł ktoóry przypadnie do gustu nie tylko klientowi ale również potencjalnym odbiorcom.
1. Przed rozpoczęciem pracy dobierz odpowiedni program. Najlepszym wyborem są programy do grafiki wektorowej (Illustrator, Corel)
2. Przy projektowaniu logtypu nie powinieneś skupić się na tym jaki klinet ma gust i próbować odgadnąc jego upodobania, radziłbym kierować się branżą w której działa. Dlatego że tworzysz znak firmowy nie dla jednej osoby a dla całej firmy.
3. Zapamiętaj to co teraz przeczytasz i zawsze kieruj się tym podczas pracy. NIE UŻYWAJ ZBYT DUŻO KOLORÓW oraz GRADNIENTU, takie logotypu są przeszłością, trzeba iść z duchem czasu więc stawia się na projekty 2D bez wypukleń bez dziwnych przejść miedzy kolorami. Nawet niech ci nie przychodzi do głowy myśl ze przecież moda wraca. PROSTOTA to motto Twojej pracy
4. Jeżeli wybrałeś, że będziesz projektował symbol a nie typografie, to pamiętaj że Twój symbol powinien być delikatny i nie za duży aby nie przyćmiewał nazwy firmy która jest przecież najważniejsza. Projektując symbol skup się na tym także, aby osoba która go zobaczy mogła bez większego problemu narysować go na kartce. Jeżeli tak będzie, to znaczy że jesteś na dobrej drodzę do zwiększenia zer na koncie.
5. Każde logo które prezentujesz pokazuje Twoje doświadczenie, znajomość branży klienta oraz zrozumienie wymagań. więc uważnie czytaj czego klient oczekuje od Twojej pracy. Poczytaj coś o danej firmie. Pobaw się w aktora i poczuj się jakbyś był wieloletnim pracownikiem firmy. Wiedząc więcej o firmie zrozumiesz jakiego logotypu potrzebują.
6. Pamiętaj że łaczenie większej ilości typografi niż dwie jest niewskazane a wręcz zabronione przez zasady dobrego smaku :) Niech nie umknie Twojej uwadze fakt że czytelność czcionki także ma ogromne znaczenie.
7. Niezależnie od wielkości oraz koloru tła logo powinno zawsze być czytelne i dobrze się prezentować.
8. Nie masz pomysłu ? przejdź się, odśwież umysł! Nie kradnij czyjejś ciężkiej pracy.
Powyższe zasady są poradami i jeżeli się z nimi nie zgadzasz to oczywiście nie musisz się nimi kierować. Jeżeli jesteś doświadczonym grafikiem to zdobyłeś już wystarczające doświadczenie w pracy z klientami i wiesz czym się kierować podczas projektowania.