Doskonale zaprojektowana wizytówka oraz papier firmowy sprawi, że nasza firma będzie cieszyć się wielką popularnością wśród klientów oraz wciąż będziemy pozyskiwać nowych współpracowników.
Prosty kartonik kluczem do sukcesu
Bardzo często można spotkać się z osobami, które to wprost nie zdają sobie sprawy, że prosty kartonik, jakim jest wizytówka czy też papier firmowy, na jakim firma prowadzi korespondencję mają tak wielkie znaczenie. Czynniki te jednak są naprawdę ważną częścią naszego biznesu, dlatego też ich zaprojektowanie powinni być zgodne z obowiązującymi zasadami. Pierwszy kontakt z nowym partnerem biznesowym, wymiana wizytówek, ma właśnie zasadnicze znaczenie i często decyzje o tym, czy rozpoczniemy nową współpracę i nowy wielki biznes.
Wizytówki są nam potrzebne, a rzec można nawet niezbędne i to z kilku powodów. Przede wszystkim:
- pomagają w nawiązaniu nowego kontaktu biznesowego,
- ułatwiają zapamiętanie danych firmy,
- budują profesjonalny wizerunek firmy w otoczeniu.
Jak powinna być zaprojektowana wizytówka i papier firmowy?
- Proste rozwiązania najlepiej się sprawdzają
Jeżeli zastanawiamy się nad zaprojektowaniem naszej firmowej wizytówki musimy pamiętać, aby była ona maksymalnie prosta w swojej formie. Z tego też względu powinna być czysta, oszczędna, jednakże jednocześnie jej forma musi także zostać podkreślona prestiżem oraz profesjonalizmem.
- Jasna, czytelna i zrozumiała
Projektując wizytówkę dla firmy powinniśmy mieć także na uwadze fakt, aby była ona w pełni czytelna. Czytelna wizytówka to nic innego, jak taka, na którą spoglądając od razu można stwierdzić, jaką firmę reprezentuje. Z tego też względu, powinna ona zawierać szereg niezbędnych informacji. Uiszczona musi więc być na niej nazwa firmy, a także imię i nazwisko osoby, do której firma należy. Naturalnie musi mieć także adres siedziby, telefon oraz mail. Jednakże nie warto umieszczać na wizytówce zbyt dużej liczby informacji. Starajmy się unikać podawania kilku numerów telefonów, NIP-u czy też prezentować, jakie usługi wykonuje. Jeśli zamieścimy zbyt dużą ilość wiadomości, wizytówka przestanie być po prostu czytelna.
Pamiętajmy o oryginalności.
Oryginalność wizytówki to także jej podstawowy element. Nie może, więc być skopiowaną wersją wizytówki innej firmy, lecz przeciwnie powinna być charakterystyczna. Możemy pomyśleć o kolorowym papierze, użyć wybranego motywu grafiki czy też uszlachetnić ją folią.
Informacje na papierze firmowym
Mając własną firmę powinniśmy pamiętać nie tylko o wizytówkach, ale także o papierze firmowym, który również musi być dla naszej jednostki znakiem reprezentacyjnym. Z tego też względu należy umieścić na nim nie tylko adres firmy, numer telefonu i NIP, ale pomyśleć musimy nad tym, aby dane te znajdowały się w widocznym miejscu, najlepiej na lewym boku szablonu. Papier firmowy informuje klienta o jakości biznesu jaki prowadzisz, o twojej profesjonalności i doświadczeniu, dlatego też stanowi tak ważną formę komunikatu niewerbalnego.