Firmy coraz częściej rezygnują z tworzenia tradycyjnych wizytówek i rozdawania ulotek na rzecz obdarowywania klientów gadżetami reklamowymi w postaci kubków czy koszulek. 

Data dodania: 2014-07-31

Wyświetleń: 1822

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Psychologowie udowodnili bowiem, że używany na co dzień kubek czy wygodna koszulka przekonują klientów do korzystania z usług danej firmy lub kupna jej towarów w stopniu o wiele większym niż inne formy reklamy. Kubki z nadrukiem są znanym i lubianym gadżetem zarówno przez właścicieli firm, jak i ich klientów. Kubek jest bowiem przedmiotem, którego używany na co dzień. Kojarzy więc on nam się z przyjemnymi chwilami spędzonymi przy porannej kawie czy z gorącą herbatą w chłodne zimowe wieczory. Kubki reklamowe są często dodawane jako gratis do różnego rodzaju produktów lub rozdawane na targach lub konferencjach.

Skuteczność tej formy reklamy potwierdzają fakty, np. średni dzienny czas korzystania z kubka wynoszący 50 minut. Ponadto kubki z nadrukiem prawie przez cały czas korzystania z nich znajdują się na wysokości wzroku, gdyż przynajmniej kilkanaście razy przybliżamy je do twarzy i oglądamy. Kubki reklamowe są także gadżetem oddziałującym nie tylko na klienta, ale również na jego otoczenie - rozdająca kubki firma reklamuje się więc w każdym miejscu, do którego klient zabierze kubek. Warto zaznaczyć także, że jednostkowy koszt tego typu reklamy jest znacznie niższy niż koszt reklamy telewizyjnej lub radiowej, a ich skuteczność jest porównywalna. Do korzystania z kubków reklamowych mogą przekonywać też badania psychologów, którzy potwierdzili, że kubek jest przedmiotem, który pomaga pozytywnie zapamiętać inne rzeczy - picie ulubionych napojów powoduje bowiem wydzielanie się hormonów szczęścia, dzięki czemu dana firma wydaje nam się atrakcyjniejsza.

Wygodne koszulki z nadrukiem budzą w nas podobne skojarzenia jak kubki, gdyż wiele osób przywiązuje się do swoich ulubionych ubrań i nosi je niemalże codziennie. Koszulki reklamowe muszą więc być dobrze skrojone i wykonane z dobrej jakości materiałów, by otrzymujące je osoby zakładały je jak najczęściej. Dzięki nim można bowiem zareklamować się w każdym miejscu, do którego udają się osoby noszące koszulki z nadrukiem. Koszulki są także bardzo trwałe - przeciętnie można je nosić przez kilka lat, dlatego są one formą reklamy długoterminowej. Nietrudno więc zauważyć, że gadżety reklamowe są obecnie jedną z najlepszych form reklamy.

Reklama tego typu nie jest agresywna, a więc nie zraża klientów. Jej subtelny wydźwięk sprawia natomiast, że klienci sami szukają kontaktu z daną firmą.         

Licencja: Creative Commons