Sfera technologii błyskawicznie się rozwija próbując nadążyć za wymaganiami współczesnych ludzi, wspomagając praktycznie wszystkie działania jakie prowadzą. Jednym z najnowszych produktów technologicznych, które coraz śmielej wkraczają w życie konsumentów są infokioski z oprogramowaniem Digital Signage.

Data dodania: 2014-07-22

Wyświetleń: 1076

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Infokioski- przyszłość przekazu informacji

W świecie, gdzie informacja musi docierać do odbiorcy w jak najszybszym tempie będąc jednocześnie atrakcyjną w odbiorze, infokioski mogą okazać się produktem bardzo pożądanym. Informacje przekazywane za ich pomocą mogą być na bieżąco modyfikowane, dzięki czemu konsumenci dostają szansę szybkiego zapoznania się z nimi. Pozwalają tym samym zaoszczędzić czas i pieniądze, gdyż modyfikacja nie wymaga większego zaangażowania od zarządcy. Najważniejszą zaletą totemów informacyjnych jest to, że zamieszczane treści można swobodnie dostosować do otoczenia, w którym totem stoi oraz do grupy odbiorców. Wszyscy wiemy, że aby reklama była skuteczna, musi docierać do grupy docelowej. Np. reklama kloców powinna znajdować się w takim miejscu, aby głównymi odbiorcami były dzieci oraz potencjalni rodzice. Natomiast reklama maści na bóle stawów, która w zamyśle ma zupełnie innych odbiorców nie powinna znajdować się w tym samym miejscu. Przy tym argumencie docenić można jeszcze bardziej możliwość szybkiej zmiany treści prezentowanych przez infokioski. Każdy może stać się niczym nieograniczonym przekaźnikiem dowolnych treści.

Infokioski jako totemy informacyjne składają się z ekranu oraz z urządzeń dopełniających (klawiatury, czytników kart, drukarek oraz kamer i czujników ruchu). Wspierane oprogramowaniem Digital Signage mogą pełnić zarówno funkcję informacyjną, jak i komercyjną. Reklamy wyświetlane przy ich użyciu dostarczają odbiorcom więcej wrażeń niż przeciętne reklamy powszechnie stosowane.    

Obok treści komercyjnych zaistnieć mogą informacje takie jak kursy walut, aktualne wydarzenia, pogoda. Totemy te występują w dwóch rodzajach: outdoor (zastosowanie zewnętrzne) i indoor (zastosowanie wewnętrzne). Zarówno indoor, jak i outdoor są dostosowane technicznie do wymogów środowiska w jakich będą pracować. Infokioski outdoor są skonstruowane z bardziej wytrzymałych materiałów i posiadają dodatkowe systemy grzewcze i chłodzące, dzięki czemu ekstremalne temperatury nie będą zakłócać ich pracy.

Totemy z powodzeniem stosowane są na lotniskach, w centrach handlowych, urzędach, różnego rodzaju wystawach. Są wszędzie tam, gdzie informacja jest kierowana do szerszego grona ludzi. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena