0 głosów
Pobierz artykul
0 głosów dodatnich
0 głosów ujemnych
526 razy czytane
0 przedrukowany
Creative Commons Licencja

Sprzedaż mieszkań w trakcie budowy to dość trudne zadanie, bowiem każdy potencjalny klient przed podjęciem tak ważnej życiowej decyzji, jaką jest zakup własnego lokalu, pięć razy zastanowi się nad tym czy jego wygląd będzie rzeczywiście mu odpowiadał oraz czy czasem nie kupuje przysłowiowego kota w worku. 

Za niezbędną pomoc w takim przypadku może posłużyć deweloperom wizualizacja architektoniczna, będąca pomocna zarówno w przypadku sprzedaży mieszkania, jak i projektowania go od samych podstaw. 

Wizualizacja architektoniczna to sztuka odzwierciedlenia projektu lokalu oraz jego najbliższego otoczenia jeszcze przez rozpoczęciem budowy. Dzięki temu już teraz możemy zaplanować budowle, które pojawią się w najbliższej przyszłości, na przykład budynki, mosty lub inne obiekty.

Wizualizacje tak zwane 3D wykorzystywane są przez wielu znanych architektów, a im bardziej są one szczegółowe, tym bardziej ich przekaz jest realistyczny. Dlatego też najczęściej przedstawiane są jako obraz graficzny bądź też animacja. Okazuje się, że istotą tego typu przekazu jest kreatywność samego animatora oraz moment uchwycenia klimatu przedstawianego pomieszczenia lub przedmiotu. Wizualizacja 3D, czyli tak zwana wizka, to skuteczna metoda wykorzystywana przez nowoczesnych deweloperów pragnących zwiększyć sprzedaż mieszkań. Jej inną, równie interesującą odmianą, może być wirtualny spacer, który w realistyczny sposób przedstawia bryłę budynku, infrastrukturę osiedla, ukazuje kolorystykę i układ pomieszczeń oraz ich wyposażenie. Co interesujące, grafika ta powstaje w przeciągu kilkudziesięciu godzin, a do jej stworzenia wykorzystuje się grę aktorską.  Nie ma wątpliwości, że wizualizacje architektoniczne są bardzo pomocnym narzędziem w rękach deweloperów, które ułatwiają dyskusje na temat ogólnego projektu i zadania, pomagają w naniesieniu ważnych poprawek oraz zmian w projekcie, a przede wszystkim sprawiają, że mieszkania i lokale, których budowa nie została jeszcze rozpoczęta, rozchodzą się jak świeże bułeczki. Wizki to niezbędna forma porozumienia dewelopera z potencjalnym klientem i ostatnimi czasy bardzo modny i praktyczny element pojawiający się na ryku budowlanym.

Licencja: Creative Commons