Każdy fan uwielbia graficzne przygodówki od Lucas Arts. Wszystkie z nich od Maniac Mansion do Escape From Monkey Island mogą zdominować każdą listę wszechczasów tak, że zapominamy o istnieniu wielu gier z tamtego okresu. Mając to na uwadze stworzyłem swoją listę 3 najlepszych gier przygodowych nie opartych na systemie SCUMM.

Data dodania: 2013-08-28

Wyświetleń: 1710

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Moja lista top 3 gier przygodowych nie działających na SCUMM

1. Simon The Sorcerer

Simon The Sorcerer

Simon The Sorcerer jest powszechnie uważany za Brytyjską odpowiedź na Monkey Island i mimo, że system jest żywcem wyjęty z gier Lucas Arts to dzięki Angielskiemu poczuciu humoru gra miała swój własny styl. Sprytny pastisz tradycyjnych baśni, połączony z odniesieniami do współczesnej popkultury, zrobił z tej gry jedną z najzabawniejszych produkcji lat 90tych. W 1994 gra stała się jeszcze bardziej zabawna, gdy głosu do wersji CD-ROM użyczył Chris Barrie.

Blisko 20 lat później gra w dalszym ciągu wygląda wspaniale i jest często ściagana przez hardcorowych fanów gier przygodowych, przede wszystkim ze względu na bardzo trudne zagadki i dobre dialogi.

2. Broken Sword: The Shadow Of The Templars 

broken

 

Już pierwsza scena w grze, w której klaun wysadza w powietrze paryską kafejkę, pokazuje jak bardzo oryginalną przygodówką jest Broken Sword . Jest tam dużo humoru, jak i innych rzeczy, z których słyną najlepsze gry przygodowe, do tego narracja jak w dobrym filmie akcji i wspaniałe postaci, z którymi gracz się bardzo związuje.

Gra posiada jeden z najlepszych scenariuszy w historii gier komputerowych, częściowo inspirowany książką z 1982 roku pt. "Święta Krew i Święty Grail". Autor w 2009 współpracował przy produkcji gry "Da Vinci Code" ze względu na swoją rozległą wiedzę w tym temacie. Broken Sword pozostaje jedną z najlepszych gier gatunku point and click w historii wirtualnej rozrywki.

3. Blade Runner

bladerunner

Stworzone przez studio, które jest dużo bardziej znane z gier RTS takich jak Dune II czy Command & Conquer, Blade Runner jest jednym z niewielu przykładów przygodówki dziejącej się w czasie rzeczywistym, czyli jak gracz porusza się po świecie eksplorując go, NPCeci robią to samo, a to z kolei znaczy, że gracz musi bardzo uważnie wybierać akcje, jakie chce podjąć w danym momencie. Jeden wybór może rzutować na całą przyszłą rozgrywkę w grze.

Gra jest bardzo otwarta, wybory prowadzą do jednego z aż trzynastu zakończeń dostępnycyh w grze. Gra została wydana 15 lat po filmie z Harrisonem Fordem o tym samym tytule. Westwood zdecydowało się dodać nowego bohatera i nową fabułę, gra jest uważana za nieoficjalną kontynuację wydarzeń zawartych w filmie. Piękna grafika w grze i wolność wyboru powodują, że jest to jedna z najlepszych gier w historii.

Licencja: Creative Commons