Loty z Warszawy do Pekinu mają stać się początkiem ekspansji rynku azjatyckiego. Od jesieni rozpoczną się także loty do Hongkongu, a w dalszej kolejności można spodziewać się również połączeń z Wietnamem. Jednak nie tylko nasz polski przewoźnik planuje zmiany. Szykują się do nich także inni narodowi przewoźnicy i tanie linie lotnicze – głównie WizzAir i Ryanair.
Wzbogacenie siatki o kilkadziesiąt połączeń jest spowodowane ciągle rosnącym zainteresowaniem lotami przez Polaków. Polska jest bowiem bardzo dobrym rynkiem rozwijającym się, którego dynamika wzrostu utrzymuje się od kilku lat na dwucyfrowym poziomie. Rozwój ten ma się utrzymywać także w tym roku, co wróży spełnienie prognoz Urzędu Lotnictwa Cywilnego, że w 2008 roku zostanie przewiezionych 21,6 mln pasażerów.
Najwięcej połączeń planowanych jest z Wielką Brytanią i Irlandią, choć nie jest to już tak duży wzrost jak do tej pory. Niektórzy przewoźnicy nawet wycofują się z rynku (SkyEurope, częściowo easyJet, połączenia zawiesza też Centralwings). Z takiego faktu specjaliści wyciągają wnioski, że tak dynamicznie rozwijający się rynek połączeń lotniczych może się wreszcie nasycić. Póki co są też i nowości: uruchomione zostanie połączenie Warszawa-Rejkiawik (Iceland Express), Turku-Gdańsk (Wizz Air), Warszawa-Mediolan (Volare), Trondheim, Split (Norwegian).