Po co nam logo?
Logo to graficzne ujęcie tego, co firma chce powiedzieć o sobie, swoich cechach i obietnicach względem swoich klientów. Dobrze zaprojektowane zapada w pamięć, budzi emocje. Logo powinno być zrozumiałe dla odbiorcy. Powinno być unikalne i choć w dzisiejszych czasach ciężko stworzyć coś niepowtarzalnego, powinniśmy zadbać o to, by w naszym znaku graficznym przemycić jak najwięcej informacji o firmie. Nie oznacza to, że musimy w nim bezpośrednio nawiązywać do prowadzonej działalności. Jednak nasz znak graficzny powinien w pełni korespondować z jej charakterem. Inaczej będzie wyglądało logo należące do kancelarii prawniczej, a inaczej logo naleśnikarni. Symbol naszej firmy jest niejako jej twarzą, która musi zrobić dobre pierwsze wrażenie i zapaść w pamięć na długi czas.
Komu zlecić zaprojektowanie logo i ile to kosztuje?
W Internecie aż roi się od ogłoszeń „wykonam logo za 100 zł”. Zlecając zaprojektowanie znaku rozpoznawczego naszej firmy, powinniśmy dobrze przemyśleć kwestię, komu powierzymy stworzenie najważniejszego elementu identyfikacji wizualnej naszej firmy. Bywa, że początkujący przedsiębiorcy uznają logo za mało znaczący szczegół, często zapominając, że kiedyśich firma może przekształcić się w rozpoznawalną markę. Jeśli nie chcemy być kojarzeni z mało profesjonalnie wyglądającym logo, powinniśmy się zgłosić do osoby lub firmy, która posiada odpowiednie doświadczenie w kreowaniu identyfikacji wizualnej. Za ceną w większość idzie też jakość, dlatego jeśli nie chcemy, by o przyszłości naszego wizerunku decydował początkujący student lub adept weekendowego kursu grafiki komputerowej, powinniśmy się zgłosić do profesjonalnej agencji reklamowej lub freelancera, którego portfolio zrobiło na nas wrażenie.
Jak powinno wyglądać logo?
Jak już pisaliśmy, logo powinno być przede wszystkim proste i uniwersalne, dzięki temu będzie nie tylko łatwiej zapamiętywane, ale też będziemy mogli go użyć nie tylko na stronie internetowej czy papierze firmowym, ale też na gadżetach reklamowych, takich jak długopis czy pendrive. Niewątpliwie ważną cechą znaku graficznego jest ponadczasowość. W designie, jak i w każdym aspekcie życia, obowiązują pewne trendy, które przemijają i powracają. Dlatego kiedy otrzymamy od grafika projekt naszego logo, powinniśmy zadać sobie pytanie, czy za sto lat będzie wyglądało równie efektownie jak dziś.
Logo, które łączy w sobie prostotę i unikalność, jest na wagę złota. Z pewnością takie logo sprawi, że firmowane nim produkty czy usługi zapadną w pamięć, a nasza firma stanie się bardziej rozpoznawalna.