Jaki błąd mogłeś tutaj popełnić ?
Błędów mogło być co najmniej kilka. Po pierwsze Twoje produkty mogą być nietrafione w potrzeby rynku. Po drugie Twoja kampania reklamowa może być nieskuteczna z różnych powodów. I wreszcie po trzecie, Twoje produkty mogą wnosić niewielką wartość na rynek. Dziś nie będę omawiał dwóch pierwszych czynników. Zajmę się natomiast trzecim z nich.
Aby Twoja sprzedaż była na wysokim poziomie, Twoja oferta musi wnosić dużą wartość na rynek. Musi być bardziej korzystna niż oferty Twojej konkurencji. Pisząc oferta, mam na myśli wszystko, co Twój klient otrzymuje razem z głównym produktem, a więc bonusy (w tym bonusy za szybką decyzję), doradztwo, gwarancję, cenę (w tym np. promocję terminową), darmową przesyłkę itp. Często jedna drobna zmiana w Twojej ofercie, jak np. dodanie lub wydłużenie gwarancji, może zwiększyć jej skuteczność o kilkadziesiąt procent.
Jeśli nie zadbasz o dużą wartość wprowadzaną na rynek, to nawet najwyższej klasy kampania reklamowa nie zagwarantuje Ci wysokiej sprzedaży. Najskuteczniejsi przedsiębiorcy w taki sposób przedstawiają swoją ofertę, że ich produkt ma większą postrzeganą wartość od produktów konkurencyjnych. Ponadto wartość Twojej oferty musi przewyższać koszty jakie Twój klient musi ponieść.
Aby dużo sprzedawać, musisz przedstawiać dobrą ofertę, ponieważ Twoje zyski są proporcjonalne do wartości, jaką wnosisz na rynek. Jeśli teraz zastanawiasz się, jak możesz sprawdzić, czy Twoja oferta jest korzystna, to zadaj sobie takie oto pytanie: Czy moi klienci naprawdę będą chcieli kupić mój produkt, jeśli porównają go z dostępnymi ofertami konkurencji?