Na ogół zatrudniani pracownicy nie mają w ogóle lub też nikły wpływ na wystrój pomieszczeń, w których spędzają kilkadziesiąt godzin tygodniowo. Szczęśliwcy, którzy założyli własną działalność i planują wynająć lub kupić lokal, stają przed zadaniem urządzenia swojego nowego miejsca pracy.
Gabinet powinien być przede wszystkim funkcjonalny i praktyczny, aby dobrze służył swojemu właścicielowi, ale również nowoczesny i elegancki, jeśli zamierza on przyjmować w nim potencjalnych klientów. Gabinet to wizytówka dyrektora firmy. Centralnym miejscem w pomieszczeniu będzie oczywiście biurko, najlepiej duże i drewniane, oraz luksusowy, skórzany fotel obrotowy, który nie tylko świetnie się prezentuje, ale przede wszystkim zapewnia wygodę i komfort nawet podczas kilkugodzinnego, nieprzerwanego siedzenia. Fotel powinien być ustawiony przodem do drzwi wejściowych, tyłem do okna lub ściany, za biurkiem. Potrzebne będą z pewnością dodatkowe krzesła konferencyjne oraz elegancki stolik dla interesantów. Warto kupić dodatkowy fotel biznesowy dla gości VIP. Jeśli gabinet jest wystarczająco duży, można wstawić do niego nowoczesną sofę.
Biuro z recepcją
Jeżeli przewidujemy dodatkowe pomieszczenie z recepcją, można w nim umieścić wygodną sofę oraz kilka krzeseł. Należy uważać, żeby wystrój nie zaczął przypominać poczekalni u lekarza. Ci, którzy nie mają pomysłu na aranżację wnętrza lub obawiają się efektów samodzielnego umeblowania, mogą udać się do specjalisty z zakresu urządzania domów prywatnych i firm. Architekt wnętrz kompleksowo zaprojektuje wystrój lokalu — od doboru kolorów farby i odcieni paneli, po umiejscowienie krzeseł, foteli, biurka i dodatków. Wśród dekoracji przydadzą się typowe atrybuty biurowe — zegar czy regał z wyselekcjonowaną literaturą, które nadadzą wnętrzu odpowiedniej powagi i charakteru. Warto umieścić kwiaty lub delikatny obraz. Działa to odprężająco na pracującego oraz na klientów. Należy pamiętać o miejscu na niezbędne narzędzia pracy.