Kilka słów na temat przygotowania się do pracy nad nowymi projektami graficznymi przed wysyłaniem do druku. Czyli jaka wiedza będzie wam potrzebna przy projektowaniu  materiałów graficznych aby wasz klient był  w pełni usatysfakcjonowany.

Data dodania: 2012-03-07

Wyświetleń: 1422

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Projektowanie materiałów graficznych do druku to trudna lecz również niezwykle fascynująca praca. Dobór kolorystyczny, rozmieszczenie, proporcje elementów graficznych, symbolika użytych znaków, to tylko kilka elenentów, które należy wziąć pod uwagę przed przystąpieniem do pracy. 

Zaczynając pracę dla klienta przy projektowaniu lub rewitalizacji materiałów graficznych, należy dokładnie przeanalizować wiele elementów wizualnej identyfikacji danej firmy. Jeżeli naszym zadaniem jest stworzyć te elementy od początku to dobrze jest się przyjrzeć jak dotychczas funkcjonowały materiały graficzne w danej firmie. Jakiej czcionki używano, jakimi dotychczas posługiwano się znakami graficznymi, jaka kolorystyka była używana w oficjalnych pismach, a jaką preferuje klient. Dzięki obszernej wiedzy, którą w łatwy sposób można otrzymać od zamawiającego, nowy projekt we wprawnych rękach może stać się niezwykle pomocny w zaprojektowaniu najbardziej odpowiedniej grafiki oraz spójnej identyfikacji graficznej firmy. Ponadto dzięki wiedzy o poprzednim traktowaniu materiałów graficznych w firmie możemy zobaczyć oraz poprawić ewentualne błędy w konstrukcji oraz wykorzystaniu materiałów reklamowych zarówno tych drukowanych, dzięki którym firma kontaktuje się z pracownikami oraz swoimi klientami jak i tych, elektronicznych jak strona internetowa, graficzne reklamy internetowe, newsletter czy korespondencja mailowa. Jednak pamiętajmy żeby nie robić niczego na siłę. Może okazać się, że materiały przedstawione przez klienta są całkiem solidnie zaprojektowane a nasz wkład w tym przypadku może niczego świeżego nie wnieść, a nawet zaszkodzić.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena