Reklama – słowo klucz, do konsumpcyjnego podejścia do życia. Wszechobecne reklamy świetlne, neony, kolorowe litery przestrzenne i bilbordy nie pozwalają zapomnieć o konsumpcyjnym wyścigu. Przekonują o konieczności kupowania coraz więcej i więcej.

Data dodania: 2007-11-30

Wyświetleń: 3838

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dziś reklama dysponuje tak szeroka gamą możliwości dotarcia do klienta, że właściwie trudno byłoby je wszystkie wymienić. Zacząć można chociażby od reklam telewizyjnych, radiowych i prasowych – chyba najbardziej skutecznych i docierających do najszerszego grona odbiorców. Ale tuż za nimi jest już reklama internetowa, która w dobie informatyzacji i tak wielkiej popularności wirtualnego świata już wkrótce może wysunąć się na pozycję lidera. Zatem przede wszystkim media i Internet to królestwo reklamy i jej twórców.
Jednak mimo tej dominacji, w dotarciu do klientów wciąż ogromna rolę odgrywają prostsze i starsze formy promocji, takie jak reklama świetlna czy różnego rodzaju neony, litery przestrzenne i wszelkiego rodzaju ciekawe projekty graficzne. Kluczową rolę odgrywa tutaj oryginalne wzornictwo, świeżość i niepowtarzalność pomysłów, ale także właściwa lokalizacja reklamy oraz jej dopasowanie do specyfiki i charakteru promowanego produktu. Reklamy świetlne powinny być widoczne, spektakularne, a przede wszystkim niezapomniane. Neony i litery przestrzenne, aby mogły być skuteczne, powinny wzbudzać podziw wśród potencjalnych klientów. Wszystkie te formy to dzisiaj element niemal konieczny każdej kampanii promocyjnej, choć często niedoceniany. Zaletą tego rodzaju reklam jest również ich relatywnie niewielki koszt w stosunku do czasu oddziaływania na klienta. Reklamy świetlne, neony czy litery przestrzenne charakteryzują się bowiem małą ilością pobieranej energii, a ich efekt marketingowy wciąż należy do najsilniejszych.
Oczywiście, o skuteczności tego rodzaju reklam decydują również przygotowywane na indywidualne potrzeby projekty graficzne. Dobry projekt może być już pierwszą wskazówką czy planowana wielkość i lokalizacja reklamy świetlnej czy neonu będzie trafna. Drugorzędną kwestią jest już dobór materiałów do wykonania reklamy i sprzętu potrzebnego do jej umieszczenia we właściwym miejscu. Wokół nie brak bowiem przykładów świetnie przygotowanych reklam świetlnych, które okazują się kompletnie nieskuteczne właśnie z uwagi na zła lokalizację albo niewłaściwe rozmiary.
Bogactwo nowoczesnych form reklamowych jest nieprzebrane, a z dnia na dzień i tak wydaje się ich być coraz więcej. Nie ma już chyba żadnej dziedziny życia, w której nie wykorzystywałoby się reklam i promocji. I choć Internet i telewizja stwarzają dziś wspaniałe możliwości marketingowe, to wciąż niezmienną popularnością i wysoką skutecznością cieszą się tradycyjne reklamy świetlne, litery przestrzenne i kolorowe neony.
Licencja: Creative Commons