Proces katalogowania, choć liczy sobie już wiele lat, ciągle jest jedną z podstawowych czynności mających na celu wypozycjonowanie serwisu, to znaczy wzrost pozycji danego portalu na ustalone frazy w wyszukiwarkach. Aby nie marnować czasu, najlepiej korzystać z najlepszych katalogów. Jakim sposobem wyszukać te „naj”?

Data dodania: 2011-12-28

Wyświetleń: 1448

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Cechy mocnego katalogu

Jakie cechy pozwolą na odróżnienie mocnego katalogu od kiepskiego? Zacznijmy od wieku – im bardziej wiekowy katalog, tym z reguły posiada wyższy TrustRank a także jest porządniej podlinkowany. Niekoniecznie trzeba przy tym spoglądać na wskaźnik PR, który stracił już swoje praktyczne zastosowanie, jednak wysoki PR nigdy jeszcze nikomu nie zaszkodził.

Właściwy katalog powinien być profesjonalnie podlinkowany – analizując linki zwrotne skierujmy uwagę nie tylko na liczbę, ale także na jakość i zróżnicowanie źródeł. Nie trudno jest przecie uzyskanie 1000000 odnośników z wykorzystaniem „rumaka”.

Wybierając katalog, powinno się zapoznać się z jakością witryn (wraz z ich opisami), jakie znajdują się w jego wykazie. Oczywiste jest wszakże, że zatwierdzając nieunikalne opisy i beznadziejne witryny katalog nic nie zyska.
Najlepiej jest również, kiedy katalog posiada wyjątkową templatkę nie przypominającą tysiąc innych. W dobry wygląd opłaca się zainwestować, bo katalog powinien także być użyteczny dla ludzi, a nie tylko dla robotów.

Płatny a darmowy katalog

Istotnym wyznacznikiem jest także cena dodania portalu. Darmowy katalog najczęściej odstaje od płatnego odpowiednika z kilku zrozumiałych powodów. Po pierwsze - gdy człowiek za prowadzenie katalogu dostaje honorarium, to bardziej się do tego przykłada. Płatne katalogi nie muszą „użerać” się z całą masą niechcianej treści, która niestety nie pomija darmowego katalogu,, więc właściciel ma więcej czasu na przegląd stron oczekujących do akceptacji.

Puenta

Choć efekt katalogowania jest o wiele słabszy niż dawniej, wiele osób zaleca poświęcenie temu procesowi kilka dni, podczas jakich wyłonimy kilkadziesiąt katalogów do jakich należy dodać promowany serwis.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena