Pewnie nie raz zastanawiałeś się jak to się dzieje, że sprzedajesz ten sam produkt co konkurencja i ich biznes się kręci a Twój nie? Masz wrażenie, że stoisz w miejscu? Sprawdź jakie mogą być tego przyczyny.

Data dodania: 2011-09-07

Wyświetleń: 1719

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

1. Wyszukiwarka

Sprawdź czy po wpisaniu słów kluczowych strony Twoich konkurentów osiągają lepsze wyniki. Może to być spowodowane ich dłuższą obecnością w sieci, lepszym zapleczem czy ingerencją zewnętrznej agencji od SEO. Pamiętaj, że pozycjonowanie to nie tylko słowa kluczowe, katalogi stron itp. Zacznij prowadzić własnego bloga i udzielać się na forach internetowych – dzięki temu nie tylko polepszysz pozycję swojej strony w wyszukiwarce, ale także wykreujesz siebie na eksperta. Jeśli ktoś szukając np. informacji nt. Cyfrowej fotografii trafi na Twój post na blogu i zainteresuje go treść to z większą chęcią sprawdzi Twoją ofertę.

2. Siła marki

Firmy z dłuższym stażem na rynku automatycznie mogą liczyć na większą świadomość marki wśród klientów. Choć nie jest to regułą-jest wiele firm, które od lat „funkcjonują” na rynku, choć tak naprawdę niewielu o nich słyszało. Są marki, które wkraczają na rynek dynamicznie szybko eliminując konkurencję, kreując siebie na lidera! Jedno jest pewne-anonimowość w biznesie się nie opłaca, dlatego DAJ SIĘ POZNAĆ! (O tym jak przygotować strategię dla swojego biznesu już wkrótce)

3. Ceny

Powodem braku klientów mogą być zbyt wysokie ceny. Kupując w sieci ludzie szukają przede wszystkim cenowych okazji, jednym słowem – IM TANIEJ TYM LEPIEJ! Jeśli Twoje ceny są wyższe niż u konkurencji nie dziw się, że oni mają klientów a Ty nie. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na duże obniżenie cen spróbuj przyciągnąć klientów w inny sposób- wymyśl ciekawą promocję, karty upominkowe, jakiś fajny gadżet. Sprawdź też, czy oprogramowanie Twojego sklepu jest zintegrowane z porównywarkami cen. Ale pamiętaj – warto tam być tylko jeśli jesteś w stanie zaproponować naprawdę konkurencyjne ceny.

4. Płatna reklama

Sprawdź czy twoja konkurencja korzysta z płatnej reklamy w Google AdWords. Już za kilkadziesiąt złotych można zaistnieć w płatnych wynikach wyszukiwania w Google oraz w wielu innych witrynach partnerów, a także obok wiadomości użytkowników poczty gmail.

To oczywiście tylko niewielka część czynników determinujących wielkość sprzedaży. Część działań podejmowanych przez konkurencje jest niemożliwa do wyśledzenia, ale warto śledzić te działania które są jawne i to nie po to by naśladować konkurencję, ale po to by zawsze być o jeden krok do przodu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena