Po początkowym zachłyśnięciu fenomenem NaszejKlasy przyszła kolej na Facebooka. Póki co ten właśnie portal cieszy się największą popularnością użytkowników sieci.
Co Facebook może dać Tobie i Twojemu sklepowi???
- proste i szybkie docieranie do grupy docelowej – dzięki Facebookowi masz możliwość dotarcia do swoich obecnych i potencjalnych klientów,
- gotowa baza klientów – około 6 milionów Polaków zarejestrowanych na portalu, z których każdy może być Twoim klientem
- uzupełnienie działalności tradycyjnego sklepu – sklep na Facebooku może działać jako dodatek to sklepu stacjonarnego stanowiąc uzupełnienie tradycyjnych działań działaniami promocyjnymi w sieci
- stała komunikacja z klientami – w szybki i prosty sposób możesz poinformować klientów o nowej ofercie, aktualnych promocjach czy rabatach
- nowoczesny kanał komunikacji – w oczach klientów stajesz się nowoczesnym, otwartym na nowości sprzedawcą, który nadąża za aktualnymi trendami
- niestandardowe formy aktywacji klientów – dzięki ciągłemu rozwojowi samego portalu masz możliwość korzystania z ciekawych aplikacji, konkursów, dodatkowych zakładek i bannerów dzięki czemu jesteś jeszcze bardziej widoczny i atrakcyjny dla swojej społeczności
- tani kanał promocji, założenie profilu sklepu nic nie kosztuje, koszty jakie ponosi sprzedawca są związane z ewentualnym wykupieniem miejsca reklamowego w serwisie
Czy takie rozwiązanie niesie za sobą jakieś zagrożenia? Niestety tak. Minusem jest sam Facebook, a raczej brak możliwości przewidywania co dalej będzie działo się z nim działo i w którym kierunku będzie się odbywał jego rozwój.
Niepoprawne zarządzanie profilem i zamieszczanymi na nim treściami może okazać się zgubne dla danej marki, o czym przekonało się już wielu. Dlatego zanim zdecydujemy się na jakąkolwiek aktywność naszej marki na portalach społecznościowych warto trochę poczytać i zdobyć trochę teoretycznej wiedzy lub po prostu zlecić prowadzenie kampanii promocyjnej firmie specjalizucjącej się w kreowaniu wizerunku poprzez social media.