W części pierwszej tego artykułu zapoznałeś się czteroma początkowymi elementami uniwersalnego planu dotyczącego rozpoczynania biznesu w Internecie. W drugiej części poznasz kolejne pięć, które w sumie z poprzednimi stanowią całościowy harmonogram zadań, które możesz wykorzystać w swojej działalności. 

Data dodania: 2011-02-22

Wyświetleń: 2133

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Oto kolejne punkty planu:

5. Zbadanie potrzeb wybranej niszy.

Jednym z częstych błędów nowicjuszy w ebiznesie jest założenie, że mają wiedzę na temat potrzeb potencjalnego klienta i "rzucanie" gotowego produktu bez uprzedniego badania rynku.

Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić zaraz po stworzeniu strony www (i wygenerowaniu ruchu) to nawiązanie relacji z potencjalnymi klientami z Twojej niszy (np. poprzez autoresponder) w celu uzyskania podstawowych informacji na temat ich problemów i oczekiwań.

Następnie dowiedz się w jaki chcieliby te potrzeby mieć zaspokojone.

6. Wybór lub stworzenie produktu.

Wybór produktu jest krokiem, którego nie należy wykonywać przed zbadaniem oczekiwań niszy. Dopiero na podstawie tych informacji opracuj produkt, który będzie wielokrotnie łatwiej sprzedać swojej niszy.

Jeśli nie jesteś w stanie stworzyć własnego produktu - poszukaj odpowiednich programów partnerskich, które mają w swojej ofercie taki produkt.

7. Podpięcie systemu płatności.

Jeśli sprzedajesz czyjeś produkty lub własne, ale poprzez program partnerski, system płatności może okazać się zbędnym elementem.
Jeśli jednak sprzedajesz coś bezpośrednio na swojej stronie, prowadzisz sklep internetowy, konieczne jest aby klienci mieli możliwość zapłaty poprzez system taki jak Dotpay lub Platnosci.pl.

8. Zorganizowanie dostawy produktów do klienta.

Produkty "cyfrowe" mogą być dostarczane do klientów poprzez email (można ten proces niemal całkowicie zautomatyzować). 
W przypadku dóbr materialnych nie obejdzie bez umowy  z pocztą lub kurierem. Należy tutaj obliczyć koszty wysyłki i opracować odpowiednia stategię cenową - zastanów się czy koszty wysyłki wliczyć w cenę (można wówczas napisac przy produkcie "wysyłka gratis"), czy przy cenie produktu podać także oddzielnie koszt wysyłki (ew. od jakiej kwoty wysyłka jest darmowa).

9. Stale utrzymuj relacje z niszą.

Ostatnim elementem, ale wcale nie najmniej ważnym, jest dalsze utrzymywanie relacji z klientami i potencjalnymi klientami. Takie podejście z pewnścią opłaci się w długim czasie. Klienci będą kupować kolejne produkty, potencjalni klienci w końcu przeistoczą się w klientów. Biznes będzie się nieustannie rozwijał.

Powyższy plan może w zależności od specyfiki biznesu ulegać modyfikacjom, jednak ogólny zarys kształtuje się tak, jak to przestawiłem w 9 punktach.

Życzę sukcesów.

Sebastian Nowak

Licencja: Creative Commons
2 Ocena