Internet, jako miejsce zakupów jest najlepszym rozwiązaniem dla tych, których świąteczna gorączka i szaleństwo zakupów przyprawia raczej o ból głowy a niżeli sprawia przyjemność. Co ciekawe ferwor świąt w tradycyjnych sklepach daje się we znaki nie tylko panom, którzy z natury stronią od godzin spędzanych w galeriach handlowych w poszukiwaniu prezentów. Także panie coraz chętniej i liczniej rezygnują ze stania w długich kolejkach przy kasach i w przymierzalniach, i decydują się na zakup prezentów, a nawet produktów spożywczych przez Internet. – Rzeczywiście w okresie świątecznym odnotowujemy wzrost zamówień wśród klientów indywidualnych i firm, które prowadzą sprzedaż w sieci.- mówi Grzegorz Mazik-Wietrzyński, z serwisu 4Logis.pl brokera kurierskiego. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez portal Ceneo.pl „Kobieta w e-sklepie” największą grupę kupujących w internetowych sklepach stanowią kobiety między 21 a 40 rokiem życia? **
Rzeczywiście taniej?
Na wirtualnym rynku działa setki sklepów internetowych świadczących swoje usługi na terenie całej Polski. Polacy chętnie korzystają także z zagranicznych portali i nabywają produkty niedostępne w kraju właśnie przy pomocy sieci. Swoje towary w internetowych „oddziałach” sprzedają międzynarodowe marki, sklepy regionalne, księgarnie, dyskonty spożywcze czy nawet przewoźnicy komunikacji międzymiastowej. Dlaczego są konkurencyjni? W Internecie można znaleźć nowości oraz ceny produktów, które są dużo niższe niż w sklepach, gdzie klient ma dostęp do dziesiątek różnych towarów, które może dowoli pooglądać - w jednym miejscu można znaleźć olbrzymią ilość towarów z kolekcji, które w tradycyjnych sklepach są rzadkością lub są zupełnie niedostępne. W zwykłych sklepach przeważnie nie ma aż takiego wyboru, nie jest tak wygodnie i z reguły drożej.
Szybko i sprawnie
Wielkim plusem tej formy zakupów jest fakt, iż zamówiony produkt jest dostarczany do klienta bezpośrednio do domu. Co ważne, postawienie na wygodę wcale nie wiążę się z podwyższeniem kosztów produktu. Polaków nie odstraszają już ceny przesyłek kurierskich, które trzeba wydać na dostarczenie paczki. Z biegiem lat w Polsce ewaluował rynek przesyłek pocztowych i postrzegane do tej pory za rarytas usługi kurierskie staniały i stały się dostępne dla przeciętnego Kowalskiego. Wszystko dzięki pojawieniu się na rynku tzn. brokerów kurierskich, którzy nie tylko oferują korzystniejszą cenę usługi, szybki termin realizacji i niezawodność.
System brokerów kurierskich stał się rozwiązaniem zarówno dla osób prywatnych, jak i dla firm, które stoją przed powszechnym problemem zawodności Poczty Polskiej w kwestii szybkich i bezpiecznych przesyłek zwłaszcza w święta, gdy Poczta przeżywa prawdziwe oblężenie. Działalność firm brokerskich jest kolejnym argumentem przemawiającym na korzyść zakupów przez Internet.
*Badanie zrealizowane przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC w listopadzie 2009 roku na próbie 1006 osób, reprezentatywnej dla dorosłej (15-75 lat) populacji Polaków.