Informacji w internecie na temat samego pozycjonowania jest cała masa (podobnie książek na ten temat). Pozycjonowanie cennik, to fraza którą pozycjonerzy często wyszukują. Jednak rzadko kiedy można znaleźć jakieś pomocne informacje dotyczące samej wyceny. Jest to bardzo istotna część każdego procesu pozycjonowania, a dla osoby/firmy która zamierza swoje usługi odsprzedać prawdopodobnie najważniejsza. Dlaczego tak się dzieje?
Podstawowa odpowiedź na powyższe pytanie jest banalne. Od prawidłowej wyceny naszej pracy będzie zależało, czy będziemy zadowoleni z efektów tej pracy i z kwoty, którą za nią otrzymamy. Trudno sobie wyobrazić sytuację, kiedy po niewłaściwej wycenie, informujemy naszego klienta że oczekujemy kwotę, która jest niewspółmiernie wysoka w porównaniu do trudu jaki musimy włożyć, aby ów klient był zadowolony. Częściej niestety pojawiają się sytuacje odwrotne, kiedy wyceniamy frazę za nisko (bo chcemy zatrzymać Klienta, bo nie potrafimy właściwie przeanalizować przypadku itd).
Skutkiem niewłaściwej analizy (bądź jej całkowity brak) i późniejszej wyceny będzie niestety to, że aby zadowolić Klienta będziemy musieli poświęcić więcej czasu i wysiłku na prace, co w efekcie prowadzi do tego, że będziemy pracować niemal za darmo. Będzie to jednak niestety nasza i tylko nasza wina, bowiem Klient ma prawo (zazwyczaj z tego prawa korzysta) nie wiedzieć, jak przebiegają prace, w jaki sposób analizuje się przypadki (a do każdego przypadku powinniśmy podejść osobno) i jakie informacje są nam potrzebne, aby właściwie wycenić pracę. Rzucamy więc w powietrzę kwotę, a potem liczymy że praca przyniesie nam korzyści. Warto sprawdzać w Internecie informacji w tym temacie.
Podstawowe zasady, czym powinno się sugerować wyceniając pracę:
- Wiek domeny konkurencji - im starsza domena, tym trudniej będzie ją ominąć - a także wiek domeny pozycjonowanej (im młodsza, tym również jest to trudniejsze).
- Backlinks - czyli linki prowadzące do serwisu. Powinniśmy sprawdzić z jakich stron (o jakim PR) prowadzą linki do zarówno strony pozycjonowanej, jak i konkurencji z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania.
- Liczba wyników wyszukiwania - nie jest to najważniejsza informacja, ponieważ często w mylny sposób przekazuje informacje o wielkości konkurencji, jednak warto jest sprawdzić te dane.