Coraz więcej firm szuka niestandardowych sposobów, na zareklamowanie swoich produktów. Coraz częściej okazuje się, że różne wydarzenia lub osoby, które zwróciły naszą uwagę były częścią kampanii reklamowych. Firmy coraz częściej decydują się na sponsorowanie różnych imprez. Co jeszcze można wykorzystać?

Data dodania: 2010-05-04

Wyświetleń: 2202

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Okazuje się, że doskonałym sprzymierzeńcem działań reklamowych może być pogoda. Do reklamy można wykorzystać jej nieprzewidywalność i fakt, że ludzie zwykle nie są przygotowani na każdą zmianę pogody. Jeżeli wstając rano z łóżka widzimy, że pięknie świeci słońce i jest ładnie, to nie będziemy na wszelki wypadek brać ze sobą parasola. Jeżeli na zewnątrz jest ponuro i kropi, to nie będziemy brać okularów przeciwsłonecznych. Pogoda potrafi być bardzo zmienna i właśnie to postanowili wykorzystać spece od reklamy.

Sposób na wykorzystanie pogody w celach marketingowych jest prosty. Zamawia się na przykład okulary, lub parasole z nadrukiem i kiedy nadarza się okazja w postaci nagłej zmiany pogody wysyłane są osoby, które rozdają te gadżety przechodniom, którzy nie byli przygotowani na taki obrót sytuacji. Dzięki temu nasza firma bardzo dobrze będzie się tym ludziom kojarzyć, a w dodatku taki parasol lub okulary będą dla nas ruchomą reklamą, za którą nie będziemy musieli płacić.

Oczywiście nadruki na parasolach i okularach to tylko przykład, bo ograniczeni jesteśmy właściwie tylko naszą wyobraźnią i zasobnością portfela. Przy dzisiejszych technologiach, nadruki można wykonać dosłownie na wszystkim. Jeżeli szukamy niestandardowego sposobu na reklamę i lubimy zaskakiwać, to warto się zastanowić nad tego typu gadżetami i pomyśleć, o ciekawym sposobie na ich rozdawanie. Ostatnio na jednym z festiwali muzycznych, firma kierująca swoje produkty do młodzieży postanowiła rozdawać jednorazowe szczoteczki do mycia zębów. Na szczoteczkach było logo firmy, a Ci którzy przyjechali na festiwal na kilka dni z namiotem, na pewno bardzo się ucieszyli z takiego prezentu.

Jak widać, nie trzeba wydać bardzo dużo pieniędzy, żeby wywołać zainteresowanie i pozytywne zaskoczenie, wśród naszych potencjalnych klientów. Wystarczy dobry pomysł i czasami odrobina cierpliwości.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena