Liczne teorie i próby charakterystyki polskich singli przedstawiane w ostatnich latach w mediach niestety nie sprawdziły się. Wiele firm i przedsiębiorców uwierzyło w powtarzane jak mantra slogany, że single to grupa społeczna, która jest w stanie wydawać więcej pieniędzy na swój rozwój i przyjemności - na przykład na wyjazdy i wakacje. Może jeśli wrzucić do jednego worka z zadeklarowanymi singlami wszystkie osoby żyjące poza związkami małżeńskimi, to teoria ta mogłaby mieć rację bytu. Jednak czy można tak liczną grupę charakteryzować i oceniać tymi samymi kategoriami, a szczególnie szukać wspólnych cech i preferencji konsumenckich? To byłoby delikatne nadużycie.
Jak ocenić potrzeby singli
Wobec tego, jak ocenić faktyczne potrzeby singli i wskazać te charakterystyczne dla osób deklarujących chęć życia w pojedynkę. Na uczelniach jak grzyby po deszczu powstają prace dyplomowe opierające się o badania ankietowe w tym temacie. Trzeba jednak pamiętać jak znacznym błędem statystycznym są one obarczone i czy respondentami tych badań była odpowiednio dobrana grupa.
Single w internecie
Można natomiast wskazać inną prostą i bardziej reprezentatywną metodę. Choć z pewnością nie jest ona idealna. A mianowicie ocenę faktycznych potrzeb singli prowadzoną na podstawie analizy zapytań wpisywanych przez nich w wyszukiwarkach internetowych.
Wśród zapytań dotyczących singli wpisywanych do najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej począwszy od 2007 roku, prym wiodą następujące frazy: wakacje dla singli, sylwester dla singli, wczasy dla singli, wycieczki dla singli, a na dalszych miejscach plasują się: imprezy dla singli, klub dla singli, portal dla singli, etc.
A jednak wyjazdy dla singli
Można zatem stwierdzić, że większość zapytań i poszukiwań ukierunkowanych na usługi i oferty dla singli w polskim internecie dotyczy branży turystycznej. Trudno się nawet z tymi wynikami spierać, gdyż praktycznie poza tą branżą żadna inna nie odkryła jeszcze rzeszy singli jako swojej grupy docelowej. Może warto to zmienić.
Warto, aby nie tylko firmy turystyczne zbadały czy wśród singli jest potencjał dla ich oferty, a z kolei firmy turystyczne zweryfikowały swoją ofertę i odpowiedziały na zapotrzebowanie.