Czy kiedykolwiek sprawdzałeś, jakie strony Google wyświetla po wpisaniu Twojego imienia i nazwiska? Jeśli nie, zrób to teraz. Wejdź na Google i sprawdź pierwszą stronę wyników, a następnie odpowiedz na 2 pytania:

Data dodania: 2010-02-12

Wyświetleń: 1906

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

3 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czy kiedykolwiek sprawdzałeś, jakie strony Google wyświetla po wpisaniu Twojego imienia i nazwiska? Jeśli nie, zrób to teraz. Wejdź na Google i sprawdź pierwszą stronę wyników, a następnie odpowiedz na 2 pytania:

    * Czy wszystkie wpisy dotyczą właśnie Ciebie?
    * Czy znalazłeś strony, na których dodano o Tobie negatywne opinie? Jeśli masz
       firmę lub świadczysz usługi jako osoba prywatna, takie opinie znalezione
       przez potencjalnych klientów, mogą wpłynąć negatywnie na Twój wizerunek.


O tym, jak wiele osób poszukuje wykonawców usług w Internecie, rozpoczynając od wyszukiwarek internetowych, nie trzeba przypominać. Jeżeli inwestujesz w reklamę w Internecie, zadbaj także o to, aby na wysokich pozycjach w Google wyświetlały odpowiednie informacje na Twój temat. Jeśli jednak chcesz to zlecić profesjonalistom, zwróć się do specjalistów ds. SEO. Możesz to jednak zrobić samodzielnie pod warunkiem, że nie masz tak popularnego nazwiska jak np. „Kowalski".

W tym celu załóż konta w serwisach ogłoszeniowych, na znanych grupach dyskusyjnych, serwisach społecznościowych i modnych ostatnio mikroblogach. W zależności od tego, czy masz zarejestrowaną działalność czy też nie, nazwa firmy lub imię i nazwisko powinno znajdować się w loginie. Pamiętaj o tym, aby uzupełnić najważniejsze informacje, w tym m.in. adres strony - jeśli masz własną stronę firmową, możesz wpisać w to pole jej adres, w przeciwnym razie podaj adres swojego profilu np. na TwojFachowiec.net.

Poniżej znajdują się przykłady stron, na których profile osób lub firm często wyświetlają się na wysokich pozycjach w najpopularniejszych wyszukiwarkach.

GRUPY DYSKUSYJNE:

    * grupy.twojfachowiec.net
    * www.goldenline.pl
    * www.profeo.pl
    * inne grupy związane z Twoją branżą


Udzielając się na nich zadbasz o swój wizerunek prezentując się jako specjalista w swej branży. Rozmawiaj z innymi fachowcami, pomagaj również potencjalnym klientom, którzy być może zdecydują się skorzystać z Twoich usług.

SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE I MIKROBLOGI:

    * www.facebook.com
    * www.linkedin.com
    * www.twitter.com
    * www.flaker.pl


Tego typu strony pozwalają zarówno na luźne rozmowy, jak i dyskretną reklamę Twoich produktów lub usług.

SERWISY Z ARTYKUŁAMI:

    * interaktywnie.com
    * www.eioba.pl
    * www.ithink.pl


Jeśli masz lekkie pióro i czas na pisanie, publikuj porady lub teksty specjalistyczne związane z Twoją branżą.

Aktywność nawet na kilku z wymienionych wyżej stron powinna dość szybko przynieść rezultaty. Mam nadzieję, że artykuł okazał się pomocny i że zainteresują Cię kolejne materiały dotyczące promocji w Internecie.

Licencja: Creative Commons
3 Ocena