Fotografia reklamowa dzieli się na tyle odmian ile jest zadań i produktów. Fotografię reklamową cechuje zleceniowość uzależniona od klienta. Fotografia reklamowa powstawać może bezpośrednio dla klienta bądź dla agencji reklamowych, tudzież tzw. stoków internetowych czyli banków zdjęć.

Data dodania: 2009-11-23

Wyświetleń: 2449

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Znajomość warsztatu fotografii dla reklamy obejmuje doskonałe opanowanie światła, gdyż to właśnie światło często bywa kluczowym elementem nadającym tego rodzaju fotografii klimatu i jakości. Po krótce, można powiedzieć, że fotografia reklamowa charakteryzuje się ostrymi obrazami i soczystymi kolorami. Elementy te osiągamy dzięki właściwemu oświetleniu, najwyższej klasy sprzętowi foto oraz właściwej, profesjonalnej obróbce w programie graficznym typu Photoshop. Opanowanie warsztatu fotografii reklamowej, to bez wątpienia jedno z najtrudniejszych zadań do opanowania. Jeśli na fotografii reklamowej znajdują się produkty typu odzież, zabawki kluczową rolę odgrywają kolory, natomiast w fotografii biżuterii najważniejszym elementem jest oświetlenie ustawione w sposób niepowodujący refleksów świetlnych, które całkowicie zdyskwalifikowałyby zdjęcia. Praca z modelami i modelkami to najtrudniejszy dział fotografii reklamowej. Tutaj nie tylko sprzęt, oświetlenie wchodzą w grę, ale również ludzie, których zadaniem jest dostosowanie się do poleceń fotografa bądź kierownika produkcji np. z agencji reklamy. Wprawdzie modele przygotowywani są przez sztab ludzi jak styliści, wizażyści, specjaliści od wizerunku i wreszcie samego fotografa ale i tak pozowanie do konkretnych ujęć wymaga niemało doświadczenia i wyczucia. Jak dotrzeć do zawodowych fotografów? Wpisując w wyszukiwarce internetowej frazę zawierającą poszukiwaną usługę oraz miasto, w którym interesuje nas zlecenie, np. „fotografia reklamowa lublin”.
Licencja: Creative Commons