W dzisiejszych czasach, każdy może wykorzystać darmowe pliki gier przeglądarkowych, takie jak Ugamela czy Vallheru. Wystarczy nawet darmowy hosting, trochę wolnego czasu oraz dobre chęci, a cieszyć możemy się "własną" grą internetową, na którą zaprosić możemy przyjaciół.

Licencja: Creative Commons

Data dodania: 2009-10-29

Wyświetleń: 1647

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 2

WIEDZA

0 Ocena

Dobrą grę via www wyróżnia bardzo wiele cech. Począwszy od ilości graczy, graczy online (średnio) czy odwiedzin w ciągu doby. Nie jest to jednak najważniejsze, choć generuje zyski potrzebne na rozwój danego projektu. O wiele ważniesze są poniższe własności:

 

1. Pozycja w wyszukiwarkach

Tak na prawdę nie jest to rzecz, która charakteryzuje dobrą grę, jednak powoduje ona, że dana gierka jest dobrze postrzegana przez internautów. Moja gra nazywa się Progamela i raczej dziwnym byłoby, gdyby na tę frazę nie była by pierwsza w wynikach wyszukiwania google. To buduje markę, szczególnie wysokie pozycje na frazy związane z naszą działalnością. W dodatku generuje ruch, ale przede wszystkim projekt jest widoczny.

 

2. Wykształcony skład

Chyba niechciałbyś przebywać w grze, w której administratorzy to niewychowani, chamscy ludzie, bez podstawowej wiedzy na temat pisowni, public relations i netykiety. Nie chodzi tutaj nawet o sam fakt wykształcenia jako samego w sobie - szkolnego. Aby rozwijać i udoskonalać grę niezbędna jest wiedza z zakresu programowania. Jeśli gra pisana jest w języku PHP oraz wykorzystuje SQL do łączenia się z bazą danych (patrz Ugamela lub Vallheru), to przynajmniej podstawowa wiedza na temat silnika i tych języków jest elementarna !

 

3. Dbanie o dobry wizerunek

Tak wielu administratorów zapomina o tym, że gra jest dla graczy, a gracze dla gry (aby mogła istnieć rzecz jasna). Zadufanie w sobie osób prowadzących projekty doprowadza do ich rozpadu. Użytkownicy nie chcą przebywać z osobami aroganckimi, wulgarnymi, lub nie umiejącymi odpowiedzieć na ich pytania. Dlatego tak ważne jest, aby słuchać graczy, reagować na dyskusje rozwijające się na forum gry oraz w internecie. Promujmy więc swoją markę profesjonalnie, pokażmy, że znamy się na fachu i zależy nam na graczach.

 

4. Wprowadzanie nowości i oryginalność

Na przykładzie Ugameli czy xNovy stwierdzić mogę stanowczo, że na plikach tego typu powstaje zbyt wiele gier. 90% z nich (będzie ich z 200-300) praktycznie niczym się od siebie nie różni. Prawdziwa śmietanka polskich ugamel to gry, które z dnia na dzień potrafią wprowadzać bardzo szerokie modyfikacje, zmieniające nierzadko sam gameplay. Ludzie mają to do siebie, że szukają czegoś, co mogą na nowo poznać. Dajmy więc im masę nowości, a na pewno chętnie do nas zajrzą i zostaną na dłużej. Projekty znane w sieci od ponad roku czy dwóch lat takie jak BattleDust, FaziGame czy projekt, który sam prowadzę tj. Progamela.net mogą cieszyć się mianem "mocno zmodyfikowanych i bardzo oryginalnych". Niestety potrzeba miesięcy pracy całego zespołu, masy wiedzy, zapału i motywacji, oraz kreatywności nie tylko ze strony teamu, aby gra wybiła się ponad przeciętność.

Licencja: Creative Commons