- słowach i częstotliwości ich występowania,
- lokalizacji słów na stronie,
- linkach do innych witryn.
Słowa kluczowe
Wyszukiwarki sprawdzają tytuł strony i jej opis. Zwracają uwagę na opisy obrazków (atrybut alt) niewiele zwracając uwagi na słowa umieszczone w nagłówku strony (metatag keywords), które obecnie są nadużywane przez budowniczych stron. Duże znaczenie ma tu ich kolejność oraz liczba pojedyncza czy mnoga wyrazów, a także i odmiana.
Tytuł strony
title to tytuł strony wyświetlany na samej górze przeglądarki. Dobrze jest umieścić tu słowa kluczowe, gdyż tytuł stanowi link do strony związany ze słowami kluczowymi wpisanymi w wyszukiwarkę. Optymalnie nie powinien przekroczyć 80 znaków.
Metatagi
Metatagi to informacje o stronie umieszczone w nagłówku kodu HTML. Jest ich wiele, ale opisuję najważniejsze z nich.
description przechowuje opis strony. Nie powinien być dłuższy niż 200-250 znaków.
keywords to najbardziej nadużywany tag przez webmasterów. Wpisuje tu się słowa kluczowe, które opisują naszą witrynę. Najlepiej, gdy ich liczba nie przekroczy dziesięciu.
robots informuje pajączki, że danej strony nie mają indeksować.
abstract i author najlepiej, żeby zawierały tą samą informację, co keywords. Skuteczność tego rozwiązania jest różna, lecz niejednokrotnie może pomóc w pozycjonowaniu strony.