W dzisiejszych czasach i jedno, i drugie wydaje się nam nieodłącznym elementem naszego życia. Nosimy modne ubrania każdego dnia, a reklamy otaczają nas zewsząd - radio, prasa, telewizja...Zastanówmy się jednak, na ile nasze życie mogłoby się obejść bez obu tych elementów.

Data dodania: 2009-06-09

Wyświetleń: 1881

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W dzisiejszych czasach i jedno, i drugie wydaje się nam nieodłącznym elementem naszego życia. Nosimy modne ubrania każdego dnia, a reklamy otaczają nas zewsząd - radio, prasa, telewizja...Zastanówmy się jednak, na ile nasze życie mogłoby się obejść bez obu tych elementów.

Sprawa wydaje się dużo prostsza w przypadku noszenia ubrań. Okrycie ciała jest nam niezbędne, by było nam ciepło, przyjemnie i byśmy nie wzbudzali niepotrzebnych ekscytacji na ulicy, pokazując się na niej nago. O konieczności ubierania się wiedzieli już nasi prehistoryczni przodkowie. Fakt więc ten jest niezaprzeczalny - odzież nosić musimy! O ile musi być to odzież markowa?

Tu pojawia się całkiem inna kwestia. Marka naszej odzieży nie powinna mieć znaczenia. W zasadzie wszystkie ubrania są przecież jakiejś marki - kwestia
tylko tego, czy mniej, czy bardziej znanej. I tu wkracza do akcji rola reklamy, niepodzielnie napędzającej nasze potrzeby. Reklama tworzy wyobrażenia w naszym umyśle, które będą podstawą do dokonywania zakupów. Wydaje się więc, że nie jest ona nam tak potrzebna....

Promowanie różnych rzeczy jednak napędza także gospodarkę i nasze myślenie. Obejrzenie spota reklamowego lub pięknie i misternie przygotowanego plakatu na billboardzie, niesamowite gadżety reklamowe w naszych rękach są w stanie bardziej przybliżyć nas do danego produktu, od nich możemy zacząć poszukiwania informacji, innych podobnych rzeczy. Chcemy coraz lepszych produktów dla siebie, rozwijamy swoje wiadomości nie tylko o markach, ale i o tym, z czego pewne rzeczy są tworzone, kto je robi i dlaczego.

Reklama bowiem ma pełnić jeszcze jedną funkcję, oprócz kreowania naszych potrzeb - ma także nas informować. Jej zadaniem jest nie okłamywać nas a rzetelnie mówić o plusach i minusach produktu. W tym aspekcie reklama jest szalenie ważna. I nie można przeceniać jej wartości. Pewną niezbędność obu elementów zdaje się łączyć w sobie odzież reklamowa (markowe ubrania - ubrania z markami - ubrania informacyjne - ubrania reklamujące marki).

Ze względów kulturowych i społecznych ciężko żyłoby nam się w świecie bez ubrań. Jeśli zaś chodzi o informacje, nie moglibyśmy się obyć bez reklamy - oprócz potrzeby posiadania pewnych rzeczy napędzają one nasz głód informacji. Może więc jest jakiś sens w tym, że reklama jest wszechobecna?
Licencja: Creative Commons