Jeśli przeprowadzony bilans nie wypada korzystnie zachęcam do zapoznania się z moją listą „TOP 10” sposobów na wykreowanie osobistej marki, które nie wymagają wielkiego wysiłku, a bez wątpienia zaowocują pewnością siebie i lepszym samopoczuciem. A przede wszystkim stworzeniem dobrego gruntu pod budowanie osobistej marki, którą są Twoje imię i nazwisko.
1. Stwórz swoją historię
Zatrzymaj się na chwilę i popatrz na swoje życie z perspektywy. Wypisz najlepsze momenty Twojego życia, które pamiętasz, aż do obecnej chwili. Zobacz co przynosi Ci szczęście i podążaj w tym kierunku.
2. Otwórz się na nowe kontakty
Zaproś nowych znajomych z pracy na spotkanie, może to być lunch albo kawa. Odkrywanie nowych znajomości może otworzyć dla Ciebie nowe perspektywy nie tylko zawodowe, ale i prywatne.
3. Żyj po słonecznej stronie życia
Znane powiedzenie mówi: „kiedy się uśmiechniesz, świat uśmiechnie się do Ciebie”. Pozytywne nastawienie przyciągnie do Ciebie ludzi – „pozytywnych ludzi”.
4. Bądź ciekawski
Ciekawość to nie „pierwszy stopień do piekła”, ale za to pierwszy stopień do odkrywania nowych sposobności, zdobywania wiedzy i współpracy z ludźmi, od których możesz wiele się nauczyć. To Twoje zadanie: zadawaj dużo pytań i ciesz się rezultatami jakie osiągasz.
5. Stwórz swój moralny dekalog
Zweryfikuj granice, w obrębie których wszystkie Twoje działania będą słuszne. Stwórz swoją listę moralnych zasad, według których chciałbyś/chciałabyś żyć. Tak jasno określone punkty z pewnością pomogą ci w przyszłości
w podejmowaniu trudnych decyzji.
6. Staraj się zawsze dobrze wyglądać
I nie musisz od razu fundować sobie operacji plastycznych, czy spędzać godzin w klubach fitness, aby osiągnąć rozmiar 34. Chodzi o systematyczną pielęgnację. Rób to co jest w zasięgu Twoich możliwości. Odśwież swoją garderobę, wypracuj swój własny styl. Albo po prostu zrób sobie nową fyzurę, bo nic tak nie poprawia humoru
i pozytywnie nie wpływa na samopoczucie jak nawet najmniejszy, fryzurowy „tuning” ;-)
7. Opisz się w jednym zdaniu
Stwórz swój krótki opis, jak tagline - jednym, krótkim i powtarzalnym zdaniem. Np. Jestem derektorem marketingu, pracuję dla firmy XYZ i właśnie planujemy nowe przedsięwzięcie w Londynie. Trochę szczegółów przyciąga nowych klientów i nowe możliwości.
8. Skompletuj swój personel
Przygotuj się na sytuacje kryzysowe i miej w zanadrzu plan B. Zanim opiekunka Twoich dzieci zachoruje, zorganizuj awaryjne zastępstwo. Zanim w Twoim aucie coś się zepsuje, znajdź dobrego mechanika. Twórz swój awaryjny plan do sytuacji jeszcze przed jej powstaniem. Dobre przygotowanie w sytuacji kryzysowej oszczędzi Twój czas
i unikniesz niepotrzebnych stresów.
9. Pielęgnuj swoją „kulturę”
Nigdy się nie spóźniaj, używaj magicznych słów (nie mylić z „hokus-pokus”): proszę, dziękuję, przepraszam, nie „dzwoń” łyżeczką o filiżankę (!), etc.
10. Korzystaj z mediów społecznościowych
Takie narzędzia jak Facebook, Twitter, czy LinkedIn, to bardzo dobre i darmowe (!) narzędzia sieciowe, które używane w odpowiednim celu stają się generatorami nowych możliwości czy propozycji zawodowych. Jeśli masz już tam swój profil to zaktualizuj go. A w sytuacji, gdy ta cała spłecznościowa machina Cię przeraża, zapytaj bardziej doświadczonego, „zsocjalizowanego” kolegę o wskazówki.