Social media to przyszłość marketingu. Czym są? Jak je używać? Czego powinieneś się wystrzegać? Dowiedz się z tego artykułu. Sprawdź jak działać w social mediach.

Data dodania: 2010-09-14

Wyświetleń: 1948

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W tym wpisie chciałbym poruszyć temat pewnych aspektów dotyczących Social Media Marketingu.

#1 : Nikt nie czyta Twojego bloga


O ile ktokolwiek może sobie wyobrazić, na całym świecie istnieje około 200 milionów blogów. W ciągu każdych 24 godzin tworzonych jest około 900.000 blogów. Świat nie czeka bez tchu by usłyszeć co masz do powiedzenia na temat odchudzania za pomocą jagód acai, czy zarabiania dużych pieniędzy jako afiliowany specjalista od marketingu lub też jak przyłączyć się do Platynowego Klubu Inicjatora Sekretów Dobrze Poinformowanego Informatora Milionera Guru.

Moja treść też zostanie zignorowana. Oskrobane i wymieszane śmieci nie zredukują tego. Istnieje zbyt wiele dobrych treści, z którymi musisz konkurować. I nie istnieje żaden magiczny system, który może zastąpić przesiadywanie przed klawiaturą i tworzenie czegoś, co ktoś inny zechce przeczytać (lub współpracę z kimś, kto może). Jeżeli nie posiadasz dobrej odpowiedzi na pytanie "Dlaczego ktokolwiek powinien czytać Twój blog?", staniesz się dość nieszczęśliwy ze swoimi wynikami. Dlatego też spędzamy tak dużo czasu ucząc Cię jak tworzyć lepsze, mądrzejsze oraz skuteczniejsze treści.

#2 : Musisz uwidocznić (jakiś) swój najlepszy towar.

To bardzo naturalne oczekiwać zapłaty za to co robisz. Powinieneś posiadać model biznesowy, który prowadzi dokładnie do tego. Lecz najpierw to Ty masz trochę należności do zapłaty.

Odpowiedzią na to pytanie w ciężkiej prawdzie #1, "Dlaczego ktokolwiek powinien czytać Twój blog?" jest to, że uwidocznisz za darmo to co masz w sobie najlepsze, najbardziej wartościowe, najlepszy materiał poprawy życia za pomocą ściśle określonych treści planu marketingowego. Wystarczy pamiętać koncepcję bikini Sean-a dSouza. Możesz dać z siebie 90%, lecz zawsze znajdą się ludzie, którzy będą gotowi z przyjemnością zapłacić te pozostałe 10%.

#3 : Zje Twoje życie (jeśli na to pozwolisz).


Marketing mediów społecznych byłby dość prosty jeżeli nigdy nie musielibyśmy jeść, spać, brać prysznic czy spędzać czas z naszymi dziećmi. Lecz jeżeli wykonywanie tych czynności jest dla Ciebie ważne, będziesz musiał wyznaczyć sobie pewne granice.

Wiesz, co chcesz zrobić z mediami społecznymi, zachowaj koncentrację i ustaw stoper, jeżeli musisz. Narzędzia są niesamowite, lecz ich moc polega na tym, że mogą również odciągnąć Cię od tego co próbujesz osiągnąć.

#4 : Media społeczne nie lubią sprzedaży
Czy istnieje coś bardziej żałosnego niż facet, który dostaje się na Blipa i nie przestaje mówić, jak to może dziś zapewnić Ci mieszkanie bez wkładu pieniędzy, pomimo Twoich nędznych rat kredytowych?

Nawet spamerzy blokują tego gościa. Naprawdę ciężko jest sprzedać produkty i usługi w mediach społecznych, głównie ze względu na to, że publiczność nie lubi sprzedawców bardziej niż Microsoftu. Możesz być w stanie osiągnąć z tego pewną korzyść, lecz bardziej prawdopodobne jest to, że zostaniesz zakazany, zablokowany, unikany i obrażany.

Zamiast promowania produktu lub usługi, promuj fantastyczne treści. Promuj wspaniałe rzeczy, które rozdajesz. Użyj doskonałego materiału do budowy wolnej władzy i zaufania. Wtedy będziesz miał prawo do złożenia oferty i ewentualnie do zrobienia jakiegoś interesu.

Nie wcześniej.

#5 : Blog nie jest planem marketingowym.


Blogi
są fajne, lecz jedno przydatne narzędzie to nie to samo co stały biznes i plan marketingowy.

Blogi są po prostu jednym ze sposobów na uzyskanie najlepszej treści i wypadają najlepiej, gdy łączysz je z autoresponderami, specjalnymi raportami, Blip-em i kilkunastoma innymi skutecznymi narzędziami. Czekanie i bycie na luzie jest niewystarczające.

Jeżeli istniejesz w mediach społecznych, po to by robić interes, musisz opracować strategię, biorąc średnio zainteresowane, obce osoby i zamieniając je w zachwyconych fanów ... i klientów.

#6 : Nie otrzymasz rezygnacji.


Firmy, które myślą, że mogą ignorować całą tę "Głupotę Bilp-a" dokonają bolesnego przebudzenia. Rozmowa będzie trwała z Tobą lub bez Ciebie.

Nie musisz odpowiadać na każde zaczepki z konta Facebook-a (i nie powinieneś), lecz musisz trzymać ucho przy ziemi i musisz mieć pojęcie o tym co dzieje się wokół Ciebie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena