Słyszałem niedawno takie zapytanie jednego z rodziców podczas rozmowy ustalającej zasady uczestniczenia jego dziecka w zajęciach gry na instrumencie. "A co ja z tego będę miał?" Odpowiedź brzmiała "Pan bezpośrednio może nic ale syn na pewno na tym skorzysta".

Data dodania: 2008-12-06

Wyświetleń: 3092

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak często myślimy w tak schematyczny sposób? Sądzę, że bardzo często. Aby pomóc niektórym rodzicom w świadomym podjęciu decyzji odnośnie rozpoczęcia nauki gry na instrumencie muzycznym własnego dziecka, podaję kilka informacji. Mam nadzieję, że będą one pomocne tym, którzy przed taką decyzją się znajdują lub znajdą się w przyszłości i w świadomy sposób na podstawie zdobytej tu wiedzy dokonają właściwego wyboru dla swojego dziecka. Natomiast dla tych, którzy nie dokonują wyborów w tym kierunku te informacje poszerzą ich własną wiedzę.

Nauka gry i zagadnień muzycznych może pomóc naszemu dziecku w następujących kwestiach podczas kształcenia ogólnego:
- znajomość nut i rytmu ułatwia zrozumienie ułamków,
- kojarzenie znaku muzycznego z dźwiękiem przyspiesza
umiejętność czytania,
- rozwój słuchu muzycznego ułatwia naukę języków
obcych,
- występy na estradzie pomagają w pokonywaniu strachu
przed wystąpieniami publicznymi,
- występy na estradzie pomagają w kształtowaniu
odbioru sztuki,
- gra na instrumencie pomaga w koordynacji ruchowej,
- gra na instrumencie rozwija wrażliwość estetyczną,
- gra na instrumencie rozwija aktywność twórczą.

Dzięki nauce gry na instrumencie dziecko ćwiczy i rozwija w sobie:
- umiejętność skupienia się,
- umiejętność myślenia,
- niezwykłą koncentrację,
- rozwój logicznego myślenia,
- inteligencję i ogólną orientację,
- wrażliwość artystyczną,
- koordynację ruchową,
- poczucie czasu,
- poczucie rytmu,
- systematyczność,
- pamięć słuchową,
- pamięć wzrokową,
- pamięć muzyczną,
- pamięć logiczną,
- zdolności manualne,
- wiarę we własne siły,
- odporność na stres,
- stabilność emocjonalną,
- system nerwowy,
- słuch muzyczny,
- zdolność do pracy w zespole.

Te wszystkie elementy nasze dziecko może rozwijać przy okazji ale tylko wtedy, gdy samo będzie chciało się uczyć grać na instrumencie i będzie mu to sprawiało przyjemność. Nie osiągniemy żadnych rezultatów a tym bardziej pozytywnych, jeśli nasze dziecko będzie do uczenia się grania przez nas zmuszane.


I na koniec najważniejsza rada.


Nie uczmy własnych dzieci gry na instrumencie za wszelką cenę chcąc zrealizować własne niespełnione marzenia. Natomiast pomagajmy spełniać ich marzenia!!!
Licencja: Creative Commons
4 Ocena