Żyjemy w świecie, w którym z każdej strony bombarduje nas cała masa różnego rodzaju informacji. Nic więc dziwnego, że w obecnych czasach marketingowcy mają szerokie pole do popisu. W dalszym ciągu bardzo popularne są bilbordy oraz ulotki, ale na nich świat się nie kończy. Obecnie coraz większe znaczenie zyskują, gadżety reklamowe.

Data dodania: 2016-07-29

Wyświetleń: 917

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Nowoczesna "tradycyjna" reklama

Wydawałoby się, że w dobie technologii i internetu tradycyjny marketing i formy promocji powoli zaczną odchodzić w zapomnienie. Jest jednak zupełnie inaczej. Oczywiście duża część działań marketingowych i promocyjnych przeniosła się do internetu. Każda firma, jeżeli chce być znaleziona przez potencjalnych klientów, musi mieć swoją stronę internetową. Strona ta musi być też jak najlepiej wypozycjonowana. Pomagają także różnego rodzaju blogi, bannery i inne interaktywne reklamy. Jednak to wszystko odbywa się tylko obok tradycyjnej promocji. W dalszym ciągu bardzo popularne są różnego rodzaju gadżety reklamowe i tradycyjne formy reklamy.

Ludzie często narzekają, że bilbordy i szyldy reklamowe na budynkach szpecą miasto. Trudno jest jednoznacznie stwierdzić czy mają racje. Wszystko zależy od indywidualnego gustu każdego człowieka. Jedno jest pewne, ten rodzaj reklamy nadal jest skuteczny, inaczej już dawno firmy by z niego zrezygnowały. Oczywiście, coraz więcej firm dostrzega, zapotrzebowanie na to, że ich reklama musi być ładna i estetyczna, nie wystarczy już brzydki szyld w przyciągających oko kolorach z wielkim numerem telefonu. Każda reklama musi być przemyślana i najlepiej, jeżeli w jakiś sposób zaskoczy odbiorcę i zapadnie mu w pamięć.

Podobnie rzecz ma się, jeżeli chodzi o ulotki reklamowe. Mimo że spora część ludzi wyrzuca je przy najbliższej okazji, to nadal trafiają one do nielicznych odbiorców. Ulotka ma szansę wywrzeć większy wpływ, jeżeli będzie dobrze zaprojektowana i zapadnie w pamięć, nawet jeżeli zaraz zostanie wyrzucona.

Coraz więcej firm jednak porzuca te dwa popularne środki reklamy na rzecz, nowym lepiej przemyślanych i dłużej pozostających w pamięci odbiorcy. Są nimi wszelkiego rodzaju gadżety reklamowe. Wśród gadżetów reklamowych niewątpliwie prym wiodą długopisy. Gdy ktoś otrzyma długopis z logo danej firmy, raczej od razu go nie wyrzuci, ale będzie z niego korzystał lub odłoży go gdzieś u siebie w domu czy biurze. Dzięki temu logo naszej firmy dłużej będzie oddziaływać na odbiorcę, co zwiększy szanse na to, że zainteresuje się on naszymi produktami. Podobnie rzecz ma się w przypadku innych gadżetów, które rzadko są wyrzucane, a częściej zostawiane. Należą do nich breloczki, figurki czy smycze. Obdarowując nimi naszych potencjalnych klientów, na nasza korzyść działa również jedna z reguł wpływu społecznego, zwana regułą wzajemności. Ludzie często, gdy otrzymają coś od innych, chcą się zrewanżować również, dając coś osobie, od której otrzymali daną rzecz.

Bardzo dobrze działa również reklama na imprezach masowych oraz w miejscach gdzie przebywa wiele osób. Warto w takich miejscach wystawić flagę lub roll up z logiem naszej firmy. Ciekawym pomysłem może okazać się również postawienie kilku puf lub zawieszenie balonów, również ozdobionych logiem naszej firmy. W niektórych branżach odbywają się również różnego rodzaju imprezy branżowe. Warto wtedy zadbać by nasza firma postawiła tam swoje stoisko lub namiot promocyjnym.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena