Stwórz projekt. Przed rozpoczęciem planowania najlepszym rozwiązaniem jest słuchanie. Zanim usiądziemy do komputera w zupełności wystarczy kartka papieru. W ten sposób notować należy oczekiwania klienta, a także wszelkie pomysły, jakie przychodzą do głowy po uzyskaniu obrazu grupy docelowej. Ludzie nie są jednakowi i, mimo istnienia pewnych ogólnych zasad, poruszają się po sieci w bardzo indywidualny sposób. Zrozumienie różnicy przed rozpoczęciem pracy na pewno pozwoli zaoszczędzić sporo pracy.
Twórz strony responsywne. Kolejna porada wydaje się być oczywistością, praktyka jednak pokazuje coś zupełnie innego. Nadal tworzone są strony, w których pomijana jest wersja mobilna lub responsywna. W dzisiejszym świecie to błąd całkowicie niewybaczalny. Jeśli na poważnie myślisz o karierze w tym zawodzie, nigdy o tym nie zapominaj.
Nie bądź ekspertem od wszystkiego. Niekiedy pewne aspekty pracy mogą zacząć wymagać od ciebie umiejętności jakich jeszcze nie masz. W tej sytuacji najlepszym pomysłem nie jest wcale porzucenie projektu. Po prostu należy znaleźć kogoś, kto pomoże w rozwiązaniu problemu. Świetnym miejscem na znalezienie tego typu pomocy jest uczestnictwo w grupach na portalach społecznościowych lub forach. Te miejsca to także świetna okazja do pozyskiwania zleceń, warto tam zatem być.
Nie zapominaj o SEO. Podobnie jak w przypadku ciągle zmieniających się wymagań technicznych, w obecnym świecie strona źle skonfigurowana pod tym względem nie będzie stroną internetową z prawdziwego zdarzenia nawet jeśli będzie prezentowała się okazale. Nie musisz być specjalistą z wieloletnim doświadczeniem w tym zakresie, znajomość podstaw technik dobrego pozycjonowania stron jest koniecznością. W sieci bez trudu można znaleźć sporo wartościowych informacji na ten temat, poświęcenie swojego czasu na ich zdobycie na pewno nie będzie chybioną inwestycją.
Bądź sprzedawcą. Ostatnia z rad nie dotyczy bezpośrednio kwestii związanych z technologią, jest jednakże równie istotna dla każdego freelancera w tej branży. Konkurencja jest silna i nie wystarczy dziś sprawnie tworzyć piękne i funkcjonalne strony, należy je również umiejętnie sprzedawać. Znajomość technik sprzedażowych okazuje się w tym wypadku równie istotna jak umiejętność pisania kodu czy przycinania grafiki. Niekiedy może być nawet ważniejsza.