Strona musi mieć taki wygląd, który cieszy oko. Człowiek "kupuje" oczami. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Zachęca do pozostania na stronie, zapoznania się z treścią, poklikania w menu.

Data dodania: 2014-10-13

Wyświetleń: 1187

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Projektowanie stron internetowych

Jak powinna zostać zaprojektowana strona internetowa.

Dobrze zaprojektowana strona to nie lada wyzwanie.
Przed takim "dziełem" stoi wiele wymogów... i każdy powinien być spełniony.
Strona oczywiście powinna się podobać zleceniodawcy... nie ulega to wątpliwości.
Podobać się musi również potencjalnemu odbiorcy.
Ale jednocześnie musi się podobać wyszukiwarkom. I tutaj często powstaje konflikt.
Taki konflikt to czasem dobra rzecz, ponieważ jeżeli zaprojektujemy stronę, która spodoba się odbiorcy i spodoba się google to upieczemy dwie pieczenie przy jednym ogniu.
Na początek projekt graficzny.
Projekt strony internetowej musi mieć taki wygląd, który cieszy oko. Człowiek "kupuje" oczami. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Zachęca do pozostania na stronie, zapoznania się z treścią, poklikania w menu. Czas spędzony na stronie to ważna informacja dla właściciela strony. Duży współczynnik odrzuceń (czyli odsetek odwiedzin tylko jednej strony przed opuszczeniem witryny) daje nam powody do zastanowienia. Albo mamy tak nieciekawą stronę, że użytkownik zniechęca się na sam jej widok i ucieka do konkurencji, a może mamy nieczytelną strukturę stron, ukryte menu a może wykonana strona jest tak ciężka, że ten kto na nią wchodzi nie może doczekać się do momentu jej załadowania.
Unikajmy nadmiaru animacji, wodotrysków, które spowalniają wczytywanie strony oraz odwracają uwagę od treści.
Twórzmy opisy ładnie połamane, stosujmy akapity, odstępy, kolumny. Te formmy znacznie poprawiają czytelność. Oraz... odpowiednia czcionka - nie męcząca wzroku.

Kolejny element - menu.
Przejrzysty system nawigacji (menu) - to podstawa. Musimy zadbać, aby potencjalny klient szybko odszukał i dotarł do wybranego produktu lub usługi.
Najlepiej nie przekraczając trzech kliknięć. Umiejscowienie menu zależy od naszego projektu graficznego strony internetowej. Może być to menu poziome na górze strony, może to być menu pionowe z boku.

Właściwa treść.
Czasy, gdy budowało się strony opierające się tylko na hasłach minęły. Teraz trzeba ofertę wnikliwie rozwinąć. Najlepiej stopniować ilość tekstu. Najpier zastosować krótką zajawkę, która ma zachęcić użytkownika do czytania dalej. Treści powinno być dużo. Wtedy również wój Google będzie zadowolony. Cóż nam po stronie na którą tylko właściciel i wykonawca będzie wchodził...
Co za tym idzie - treść powinna być często aktualizowana. Taka polityka zachęca użytkowników już znających stronę do zaglądania do niej co jakiś czas. Podoba się też Google.
Dobrym pomysłem jest też umożliwienie przebywającym na naszej stronie komentowania treści. Ale wyłącznie po moderacji tego komentarza. Inaczej możemy sobie tylko zaszkodzić przez niecenzuralne wpisy lub spam.

I na zakończenie... W dobrym tonie jest zmiana szaty graficznej strony internetowej co dwa, trzy lata. Czas w internecie biegnie szybciej.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena