Internet jest obecnie najpopularniejszym medium wykorzystywanym w promocji polskich firm, a strona internetowa to podstawa komunikacji z klientami. Służy ona nie tylko prezentacji oferty, ale i dostarcza informacji o firmie i branży, w której funkcjonuje. O czym warto pamiętać podczas tworzenia i prowadzenia strony internetowej?    Poniżej kilka rad.

Data dodania: 2014-09-26

Wyświetleń: 1449

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Strona internetowa – podstawy
  • Cel – przed rozpoczęciem tworzenia strony internetowej określ cel jej istnienia. Celem może być na przykład prezentacja firmy i jej oferty, a w przypadku sklepów internetowych – sprzedaż produktów lub usług. Pamiętaj, aby spisać realne cele, które firma chce zrealizować, i do tego dążyć – podaj wartość mierzalną, np. sprzedaż 10 laptopów w ciągu 2 miesięcy.
  • Narzędzia – jakich metod użyjesz, aby dotrzeć z informacją o swoim produkcie/usłudze? Zapoznaj się z dostępnymi możliwościami i dopasuj odpowiednie narzędzie do promocji swojego biznesu. Zastanów się, czy będziesz pozyskiwał klientów przez media społecznościowe typu Twitter i Facebook, czy może skupisz się na e-mail marketingu. A może to i to? Za pomocą narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, sprawdzaj, czy Twoje działania są skuteczne, a jeżeli nie przynoszą pożądanych wyników – zastanów się nad spróbowaniem czegoś innego.  
  • Treści na stronie internetowej – pamiętaj, że powinny one dostarczać odpowiedzi na wszelkie pytania, jakie mogą pojawić się w głowie potencjalnych klientów. Ważne jest również, aby przedstawić swoją ofertę w taki sposób, który wyróżni ją na tle konkurencji i pokaże korzyści, jakie daje skorzystanie z niej. W zakładce „O firmie” pokaż firmy lub marki, z którymi współpracowałeś, załącz referencje i stale je aktualizuj.
  • Pozycjonowanie i optymalizacja – to sposób na zwiększenie widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych. Należy pamiętać, że większość internautów zwraca uwagę jedynie na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, więc strony internetowe, które znajdują się na dalszych pozycjach, mają małe szanse, aby zostały odwiedzone przez użytkowników.
  • Grafika – szata graficzna każdej strony internetowej powinna współgrać z jej kolorami firmowymi i materiałami reklamowymi. Umożliwi to jej łatwiejsze zapamiętanie i zakodowanie jej istnienia w świadomości konsumentów. Ważne jest, aby grafika pasowała do branży, w której działa firma – inaczej bowiem będzie wyglądać strona oferująca zabawki dla dzieci, a inaczej zajmująca się sprzedażą narzędzi i materiałów budowlanych.
  • Kontakt – to podstawowa zakładka, która powinna znaleźć się na każdej stronie internetowej. Powinny się na niej znaleźć informacje teleadresowe i e-mailowe. Warto również dodać mapkę Google, która szczegółowo pokaże, gdzie dokładnie znajduje się firma, dzięki czemu łatwiej będzie można do niej trafić. Należy pamiętać, aby na bieżąco odpowiadać na wszystkie nadesłane maile oraz telefony i być w stałym kontakcie z interesantami firmy.

Podsumowując – atrakcyjna strona internetowa to połowa sukcesu, druga połowa to posiadanie dobrej oferty i dążenie, aby była ona widoczna pośród milionów innych stron w internecie. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena