Jakie kanały zatem okażą się najskuteczniejsze i za które warto się zabrać w pierwszej kolejności? Wszystko zależy od specyfiki Twojej witryny, jednak istnieją pewne ogólne zasady dobre dla wszystkich.
Bądź przyjazny dla wyszukiwarek
Zadbaj o optymalizację swojej witryny pod kątem fraz generujących największy ruch w Twojej branży. Pamiętaj, aby Twoje teksty były zgodne z zasadami SEO, takimi jak odpowiednia struktura i odpowiednio częsta obecność słów kluczowych. Również odpowiedni stosunek kodu strony do tekstu jest ważny przy optymalizacji (przewaga tekstu nad kodem). Przede wszystkim jednak mądrze linkuj do innych podstron, aby struktura witryny była jak najbardziej przyjazna użytkownikom.
Działaj wśród grupy docelowej
Odnajdź przestrzenie w internecie, gdzie osoby pasujące do Twojej grupy docelowej są najaktywniejsze. Mogą to być grupy dyskusyjne na rozmaitych portalach, takich jak GoldenLine, LinkedIn, Facebook czy Google +. Uczestnicz aktywnie w takich dyskusjach linkując przy okazji do swojej witryny. Oprócz tego odnajdź blogi popularne w Twojej branży i wykorzystaj dyskusję toczące się w ich komentarzach do zamieszczania linków wraz ze swoją wypowiedzią na dany temat.
Daj się subskrybować
Zadbaj o to, aby twoja witryna lub blog mógł być subskrybowany za pomocą e-maila lub kanału RSS. Dlaczego to jest tak ważne? Większa liczba osób, która trafiła na daną witrynę rzadko ponownie do niej wraca, nawet jeśli treść im się spodobała. Niestety, przeważnie właśnie w taki sposób funkcjonuje sieć. Możliwość subskrybcji zwiększy szanse na pozostanie w kontakcie z użytkownikami i przypomienie im o sobie.
Płatne źródła ruchu
Jeżeli powyższe metody zaczęły generować ruch, jednak nadal jego wartość jest poniżej oczekiwań warto skorzystać z płatnych źródeł ruchu. Z pomocą przychodzą nam kampanie linków sponsorowanych Google Adwords. Dzięki kampaniom Adwords możemy wybrać, na jakie słowa kluczowe i za jaką kwotę linki do naszej strony będą się wyświetlać na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Warto także rozważyć kampanię wizerunkową na Facebooku, gdzie za pomocą bocznych reklam możemy kierować użytkowników bezpośrednio na naszą stronę lub bloga.
Wyglądaj dobrze
Koniecznie zadbaj o dobry wygląd swojej strony. W internecie, jak i w realnym świecie liczy się pierwsze wrażenie, dlatego nie pozwól aby użytkownicy, których z takim trudem pozyskałeś uciekli z witryny. Wygląd to także użyteczność, a co za tym idzie przejrzysty i prosty sposób poruszania się po stronie. Użyj wyglądu, aby kierować internautów na porządane podstrony i dbaj o to, aby niepotrzebnie nie rozpraszać ich uwagi.
Analizuj statystyki
Warto abyś zaopatrzył się w narzędzia służące do pomiaru ruchu na stronie. Na początek najlepszy będzie darmowy i ogólnie dostępny Google Analytics. Śledząc statystyki swojej witryny zaczniesz zauważać jej najsłabsze punkty i będziesz mógł nad nimi pracować. Będziesz także wiedzieć jakie miejsca w sieci przyniosły najwięcej wartościowego ruchu.