Czym jest link sponsorowany? Jest to bardzo proste narzędzie służące do promowania naszej strony internetowej w wyszukiwarkach. Link sponsorowany to płatna, krótka informacja reklamowa zamieszczana w wyszukiwarkach internetowych ( np. w Google) w miejscach najlepiej widocznych dla internaut...

Data dodania: 2008-04-15

Wyświetleń: 3603

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czym jest link sponsorowany?
Jest to bardzo proste narzędzie służące do promowania naszej strony internetowej w wyszukiwarkach. Link sponsorowany to płatna, krótka informacja reklamowa zamieszczana w wyszukiwarkach internetowych ( np. w Google) w miejscach najlepiej widocznych dla internauty oraz w sposób wyróżniający je spośród innych wyników wyszukiwania.
Dla przykładu w Google takie linki sponsorowane zamieszczone są na początku każdej strony oraz w prawej szpalcie. Kolejność i miejsce wyświetlania danego linka sponsorowanego zależy od ceny, jaka reklamodawca ( czyli osoba umieszczająca link) jest w stanie zaoferować za kliknięcie na niego. Jednym słowem im więcej oferujemy Google za klilknięcie, tym wyżej będziemy na liście linków sponsorowanych.
Od nas zależy też treść linka. Każda z wyszukiwarek ma swoje zasady techniczne redakcji treści takiej reklamy (ilość znaków, interpunkcja, wielkość liter, itp.), ale najważniejsze dla nas jest to, żeby treść była „chwytliwa” i prowokowała do klikniecia, ale z drugiej strony nie powodowała „pustych” wejść na stronę (bo za każde takie klinkięcie płacimy).

Jak napisać skuteczny link?
Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie musimy zastanowić się nad grupą docelowa naszej reklamy, czyli kogo chcemy „zachęcić” do wejścia na nasza stronę.
Jeśli zależy nam na dużej ilości kliknięć treść linka sponsorowanego powinna być jak najbardziej ogólna, opisująca syntetycznie treść strony lub też na tyle enigmatyczna, żeby prowokowała do kliknięcia przez ciekawość. Taki link może brzmieć np. tak: „Oryginalne prezenty na każdą okazję – zapraszam” lub „Chcesz zostać milionerem? Kliknij!” Taka strategia zapewnia dużo wejść na stronę, ale wiąże się z ryzykiem wejść „pustych”, czyli niepowodujących korzyści komercyjnych. Oczywiście są strony o tematyce tak uniwersalnej, że ich treść w zasadzie zainteresuje każdego i wówczas linki napisane jak wyżej są bardzo skuteczne.
Przy bardziej wyspecjalizowanych stronach, których treść może zainteresować mniejszą ilość osób, lepszym rozwiązaniem wydaje się być stworzenie linka o treści bliżej określającej treść strony. Zamiast „Oryginalne prezenty na każdą okazję – wejdź po szczegóły” lepiej napisać „„Piękne przedmioty rękodzieła artystycznego- zapraszamy”. Unikniemy wówczas wejść na stronę osób, dla których oryginalna jest wycieczka na Marsa, a nie ręcznie haftowany obrus.
Stosunkowo najłatwiej jest stworzyć link, który dotyczy konkretnego tematu lub przedmiotu. Wówczas link powinien łączyć oba wskazane wyżej elementy: mówić o konkretnym przedmiocie oraz zachęcać, poprzez swoja treść, do kliknięcia. Taki link może brzmieć tak: „„Jedyna taka szkatułka na biżuterię – sprawdź nas!

Licencja: Creative Commons
0 Ocena