Wiele wypożyczalni próbuje naciągnąć swoich klientów podsuwając im mało korzystne umowy z zapisami, które są niezgodne z obowiązującym prawem.

Data dodania: 2012-08-06

Wyświetleń: 1705

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Umowa umowie nierówna

Większość osób uważa, że każda wypożyczalnia samochodów dostawczych ma identyczne umowy na świadczenie usług. Niestety tak nie jest. Wiele firm posiada niezgodne z prawem wzorce umowne, a klienci nie zdają sobie z tego sprawy. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek usterek, czy awarii konsument ponosi ogromne koszty, choć wcale nie jest do tego zobowiązany. Takie działanie nieuczciwych wypożyczalni należy zgłaszać do powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów oraz do UOKiK. Tylko i wyłącznie w taki sposób wyeliminujemy z rynku tego typu nieuczciwych przedsiębiorców. Bierne obserwowanie takich sytuacji do niczego dobrego nas nie doprowadzi. Taka wypożyczalnia samochodów dostawczych będzie funkcjonowała sobie w najlepsze i dalej oszukiwała swoich klientów, dlatego też warto reagować.

Nieważne zapisy

Niewiele osób wie o tym, że podpisując umowę nawet z zapisami, które są niezgodne z prawem, a przez to dla nas niekorzystne nie trzeba się zbyt bardzo przejmować, że w jakikolwiek sposób stracimy nasze pieniądze. Tego typu zapisy po prostu nas nie obowiązują i dlatego nie trzeba się do nich stosować. W przypadku, kiedy właściciel takiej wypożyczalni poda nas do sądu o niewywiązywanie się z umowy z pewnością nie będzie w stanie dochodzić jakichkolwiek roszczeń. Prawo będzie po naszej stronie.

Nie dajmy się oszukać

Niejednokrotnie zdarza się, że wypożyczalnia samochodów dostawczych nie chce podpisać żadnej umowy, a jedynie spisuje nasze dane i każe podpisać oświadczenie o zwrocie auta w terminie i uiszczeniu ewentualnych opłat karnych za wszelkie zniszczenia. Opłatę za wypożyczenie pobiera z góry i tak naprawdę nie wiemy czego możemy oczekiwać, czy żądać. Takie traktowanie klienta również należy zgłosić do odpowiednich instytucji. Klient bowiem musi być świadomy tego, za co płaci i czego może oczekiwać. Jego prawa i obowiązki powinny być jasno określone. Tu nie ma miejsca na domysły, ponieważ tego typu usługa sporo kosztuje.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena