Marki okularów Ray Ban chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Od wielu lat niezmiennie są w czołówce najchętniej kupowanych okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych na świecie. Przywykliśmy już do tego, że są wszędzie. Jednak czy zastanawialiście się kiedyś jaka jest ich historia?

Data dodania: 2012-04-04

Wyświetleń: 2033

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Historia marki Ray-Ban sięga lat 30. XX w. W 1937 roku firma ta otrzymała zlecenie na wyprodukowanie okularów przeciwsłonecznych dla pilotów amerykańskiej armii. Okulary, które wówczas powstały były to okulary bardzo lekkie, z zielonymi szkłami wykonanymi ze szkła mineralnego, które skutecznie filtrowały promienie podczerwone i UV. Były to okulary, które idealnie nadawały się dla pilotów. Jeśli chodzi o nazwę, to model ten jest znany od wtedy aż po dziś jako Ray-Ban Awiator, co wzięło się z ang. Ray – promień oraz Ban – blokada.

ray ban

Inny flagowy produkt marki Ray-Ban to okulary Wayfarer. Genezy ich popularności należy szukać w roku 1952, kiedy to Raymond Stegeman -ich projektant- wyczuł zbliżającą się modę na okulary w plastikowych oprawkach. I rzeczywiście, zapanował szał. Ich największą zaletą była prostota, a zarazem elegancja, w której każdemu było do twarzy. Ray Ban Wayfarer stały się niejako symbolem stylu w świecie mody, a ich wielbicielem był m.in. prezydent Stanów Zjednoczonych John F. Kennedy. Jednak największą sławę i popularność uzyskały po tym, jak pojawiły się w uwielbianym przez widzów na całym świecie filmie „Blues Brothers”. Od tamtej pory okulary Ray-Ban Wayfarer cieszą się nieustanną popularnością i miliony ludzi na świecie pragnie je mieć.

Decydującym krokiem w kierunku osiągnięcia szczytów popularności dla marki Ray-Ban było wykorzystanie okularów tej marki w filmie „Śniadanie u Tiffanego” w latach 60. Był to strzał w dziesiątkę. W tym czasie w katalogu marki znajdowało się już ponad 50 przeróżnych modeli okularów, co pozwalało klientom na dowolne przebieranie w fasonach. Co więcej, sprzedawano je w specjalnym etui chroniącym okulary przed uszkodzeniami, co zwiększyło ich atrakcyjność.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena