Z tego artykulu dowiesz się, co należy wiedzieć decydując się na swoją strone www i zlecając jej wykonanie specjaliście. Dowiesz się na co zwracać uwagę i co to jest cel binzesowy twojej strony.

Data dodania: 2011-09-04

Wyświetleń: 2045

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Projektowanie stron internetowych to niby nic wielkiego i sprawa wydaje się dość prosta – wystarczy to komuś zlecić lub zrobić samemu jeśli ma się odpowiednie podstawy. Niestety tak nie jest. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, co trzeba wiedzieć zanim zleci się komuś tworzenie stron internetowych lub samemu za to zabierze. Wiele osób zwykle popełnia ten sam błąd – robienie strony dla samego jej istnienia. To bez sensu! Co zatem trzeba wiedzieć?  Czytaj dalej…

Przede wszystkim musisz wiedzieć, czego tak właściwie chcesz, po co Ci ta strona, co ona ma robić, czemu służyć i dla kogo ma ona być – kto jest grupą docelową tego co robisz?  Gdy stoisz przed pomysłem stworzenia strony internetowej, zastanów się najpierw dlaczego chcesz ją mieć, co ona ma robić, kto jest odbiorcą tego co robisz (czytelnikiem artykułów, potencjalnym klientem, klientem itd.) i co go cechuje? Jeśli masz sklep internetowy to najważniejsza w nim jest sprzedaż i pozyskiwanie powracających klientów, i pod tym kątem powinna być zbudowana strona. Jeśli masz bloga i budujesz tam listę mailingową, to pod tym kątem powinien być zbudowany, aby pozyskiwać jak najwięcej wartościowych subskrybentów. Jak widzisz, projektowanie stron internetowych nie tylko do zrobienia ładnej grafiki i zaprogramowania strony. Liczy się też cel biznesowy.

Tworzenie stron internetowych zlecaj sprawdzonym firmom lub freelancerom. Zanim zdecydujesz się na kogoś, sprawdź w Internecie opinie, przejrzyj jego wcześniejsze realizacje i koniecznie porozmawiaj. Zapytaj o czas prac, wycenę, technologię itp.  Wytypuj co najmniej kilku potencjalnych wykonawców i każdego „sprawdź” i porozmawiaj. Dzięki temu zdobędziesz rozeznanie na rynku i będziesz mieć przegląd ofert.  Pomoże Ci to wybrać możliwie najlepszą.  Zwracaj uwagę, by projektowana strona internetowa spełniała twoje założenia/potrzeby i cel biznesowy. Wszelkie propozycje rozbudowy i teoretycznych ulepszeń rozważaj pod tym kątem.

Podsumowując, liczą się 3 rzeczy: cel biznesowy, dobry wykonawca i… jeszcze raz cel biznesowy. Trzymając się tego klucza masz duże szanse, na naprawdę dobrą stronę.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena