Strona internetowa może spełniać wiele funkcji, dlatego warto zastanowić się co chcemy osiągnąć jeszcze przed zleceniem usługi projektowania strony. Warto mieć wiedzę co dobrze zaprojektowana witryna www może wnieść pozytywnego do firmy i z tego skorzystać.

Data dodania: 2011-08-16

Wyświetleń: 1512

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dziś stronę internetową może mieć każdy. Kto jednak powinien ją mieć, by zyskać? Oczywiście każda firma. Internet bardzo ułatwia nam kontaktowanie się z klientami. Aż 88 % polskich firm, posiada stronę internetową. Czy Internet to przewaga, w stosunku do innych mediów? Oczywiście! Własna strona internetowa (strona WWW) to bardzo prosty i piękny sposób reklamy, możemy w bardzo prosty i tani sposób, idealnie rozreklamować swoją firmę, usługi, nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami czy nawet współpracownikami. Internet to potęga, dziś bez niego ciężko jest nam się porozumieć. Duże przedsiębiorstwa, jak i zarówno te mniejsze, posiadają swoją stronę internetową. Dlaczego? Odpowiedzi są podobne”

- „by szybciej i łatwiej nawiązywać kontakt z klientem”

- „by przedstawić swoją firmę, jako firma XXI wieku, a nie zacofana firma, która rozdaje swoje ulotki na mieście”

- „by za darmo kontaktować się z innymi firmami, zamawiać towar, itp.”

Jak widać, odpowiedzi są jednoznaczne, strona internetowa to nie tylko wielka oszczędność, ale także forma reklamy, która jest wiele tańsza, i nie czarujemy się, dużo szybciej rozejdzie się po sieci, niż broszurki rozsyłane pocztą, które nie zawsze nawet trafiają do odbiorcy, który nie cierpi gdy zaśmieca się mu skrzynkę zbędnymi kartkami.

Co to jest skuteczny przekaz internetowy? Jest on uwarunkowany jeszcze jednym czynnikiem. Mianowicie? Biologicznym. Odbiór informacji, u człowieka, odbywa się za pośrednictwem prawej lub lewej półkuli mózgowej. Prawa – odpowiedzialna jest za percepcję informacji wizualnych, ma charakter emocjonalny, i pasywny. Natomiast, lewa półkula, odpowiada za czynności mówienia i czytania, odznacza się racjonalnością i jej charakter jest aktywny. Tak więc poszczególne media są odbierane za pomocą jednej z półkul. Za odbiór informacji z internetu, głównie odpowiedzialna jest prawa półkula mózgowa (aktywna) dlatego też tak ważne jest trafienie do słuchacza, musimy być aktywni w internecie. Internet to zdecydowanie bardziej użyteczne medium w zakresie elastyczności korzystania za zasobów, jakie ze sobą niesie, zapewnia on między innymi:

- Dostęp do zasobów, dla wszystkich, bez wyjątku. Tak więc niezależnie od miejsca zamieszkania, każdy użytkownik może wejść na naszą stronę i nawiązać z nami kontakt, ewentualnie współpracę.

- Nie linearność przekazu w czasie. W tradycyjnych mediach, struktura czasu jest nieodwracalna, nie możemy wrócić już do wydarzenia, które nie dawno, lub bardzo dawno miało miejsce. Informacje, które wymieniamy między sobą w internecie są struktury czasu nie linearnego. Wiadomość z poczty (e – mail) nie wymaga natychmiastowej odpowiedzi.

Promocja naszej firmy na WWW? Czy promocja swojej firmy na stronie internetowej to dobry pomysł? Świetny! Firma, która może sobie pozwolić na większy wydatek, związany z promocją firmy na stronie internetowej, ma możliwość umieszczania w swoich witrynach następujących form reklamy internetowej:

- Skyscraper – dynamiczna, graficzna reklama, którą umieszcza się po prawje stronie w oknie przeglądarki użytkownika.

- Button – mały przycisk, zazwyczaj kwadratowy, w którym umieszczona jest drobna grafika.

- Box śródtekstowy – grafika, którą umieszcza się w centralnej części strony WWW, przybiera ona formę prostokąta.

- Billboard – duży baner, który umieszcza się w górnej części strony internetowej.

- Brand mark – graficzny element reklamowy, który przypomina pop-up'a, z tym wyjątkiem, że może przybierać bardzo nieregularne kształty.

Mając wiedzę o tym jakie funkcje może pełnić strona internetowa, w jaki sposób można się reklamować w internecie - można łatwiej podjąć decyzję kto powinien zaprojektować nam witrynę internetową opartą na cms i jakie będzie ona pełniła funkcje. Decydując się na firmę tworzącą strony www, warto też zapytać czy firma ta ma własny system CMS, czyli zarządzania treścią, czy korzysta z jakiegoś silnika open source. Jeśli ta druga opcja to jedynym słusznym wyborem jest oprogramowanie drupal, które wygrywa praktycznie wszystkie istotne konkursy na systemy cms.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena