Ludzie nie mają do ciebie zaufania. A w zasadzie nie mają zaufania do twoich stron internetowych.
Musisz więc najpierw zdobyć zaufanie. Jak to zrobić?
Najłatwiej zrób to tak, jak to robi każdy sprzedawca poza internetem. Czaruje potencjalnego klienta swoim urokiem.
A więc przede wszystkim wyjdź z ukrycia. Pokaż się na swojej stronie internetowej. Przedstaw się z imienia i nazwiska, napisz, że to właśnie ty jesteś tu sprzedawcą.
Zrób sobie dobre zdjęcie. Tak! Idź specjalnie do fotografa. Nie rób jednak zdjęcia oficjalnego, tylko fajne, naturalne zdjęcie osoby, która jest szczęśliwa, uśmiechnięta i otwarta na klienta. Na zdjęciu musisz patrzeć na klienta. Chyba nie wyobrażasz sobie, że gdyby klient przyszedł do ciebie do biura, to ty będziesz z nim rozmawiać patrząc gdzieś na ukos? Nie będziesz też w czapce albo w okularach przeciwsłonecznych. Tak więc zdjęcie z wakacji odpada. To musi być zdjęcie profesjonalnego sprzedawcy (choć niekoniecznie profesjonalnego fotografa).
Dzisiaj w kampaniach reklamowych w internecie warto też korzystać z wideo. Masz tu ogromne pole do popisu jako sprzedawca. Nie tylko możesz się pokazać, ale również mówisz, poruszasz się, gestykulujesz. Mozesz nareszcie wykorzystać atuty tradycyjnego sprzedawcy.
Niektórzy sprzedawcy wychodzą w tym wszystkim nawet dalej, pokazując również swoje życie, czy to w biurze, czy nawet życie prywatne. Nie zawsze jest sens to robić. To zależy co sprzedajesz i kto jest twoją grupą docelową. Ale generalnie pokazywanie życia sprawia, że stajesz się bliższy klientowi. Widzi, że jesteś naturalny, że rozmawiasz z nim jak człowiek z człowiekiem. Mimochodem zaczynacie nawiązywać bardzo bliskie relacje. Nie jesteś już obcy. Klient widzi jak wygląda twoje biuro, kto u ciebie pracuje, a nawet jak mieszkasz.
Zbudowałeś zaufanie. Teraz klient będzie cię słuchał jak kogoś znajomego.
W tym momencie możesz zacząć budować też swoją markę. Kiedy pokazałeś już siebie, pokaż teraz swoją firmę.
Często marką może być już twoje imię i nazwisko. Możesz to wykorzystać na przykład na Facebooku lub w innych serwisach społecznościowych.
Kluczem do pozyskania lojalności klientów, jest traktowanie przez nich twojej marki niemal tak samo jak twojego nazwiska. W związku z tym traktuj swoją markę jak coś osobistego. Połącz swoją markę ze swoją osobą. Stań za nią i powiedz: “Ta firma to ja. Tu jest moje imię i nazwisko. Godnie reprezentuję tę oto firmę.”