Najistotniejszą sprawą - przed uruchomieniem własnej witryny/sklepu - jest odpowiednie rozeznanie rynku oraz dopasowanie go do swoich umiejętności, wiedzy na temat produktów, które chcemy sprzedawać. Warto również sprawdzić, jakie jest nasycenie rynku internetowego w produkty, które chcemy oferować swoim przyszłym klientom. Zorientujmy się, czy będą to produkty spożywcze, odzieżowe, a może kosmetyki czy perfumy.
Kiedy już wiemy, co chcemy sprzedawać, należy zapoznać się z ofertą dostawców, dokonać kalkulacji i mieć pewnośc, że towary dostępne w naszym sklepie będą mogły mieć cenę lepszą od konkurencji. Oczywiście na dalszym etapie działań bardzo istotne jest, aby umiejętnie wybrać nazwę sklepu, nazwę własnej domeny oraz dostawców usług internetowych. W gąszczu firm, które oferują usługi związane z zakupem domeny, hostingiem i pozycjonowaniem trzeba dużo rozwagi, aby podpisać umowę z najrzetelniejszym, sprawdzonym dostawcą.
Niemniej ważna jest szata graficzna naszego sklepu. Klient kupuje przede wszystkim oczami. Zadbajmy więc o przejrzystą, acz barwną kolorystykę, łatwą nawigację strony i kreatywny opis oferowanych przez nas produktów. Niech te właśnie elementy - oczywiście poza przystepną ceną- wyróżniają nasz sklep na tle konkurencji.
Kiedy już wszystko jest gotowe - uruchamiamy nasz sklep i.....oczywiście cały czas dbamy o to, aby nie zabrakło w nim towaru, aby szybko reagować na zapytania i maile klientów, aby wysyłka była terminowa i na najwyższym poziomie.
A na koniec miesiąca z przyjemnością spoglądamy na wydruk z naszego konta bankowego.