Internet stał się już podstawowym narzędziem promującym firmy. Firma bez strony www dziś praktycznie nie istnieje. Dlatego tak ważna jest promocja w internetowych katalogach firm. Katalog taki powinien charakteryzować się prostotą tak, aby w szybki sposób można było odnaleźć poszukiwaną firmę. Dodatkowo układ strony takiego katalogu powinien być dostosowany do potrzeb każdego klienta. Jak wiemy, szukając np. ekip budowlanych i mieszkając w województwie warmińsko-mazurskim nie będziemy szukać w województwie podlaskim. Dlatego tak ważny jest przejrzysty układ serwisów firm.
Jak przyciągnąć do siebie nowych klientów? Z pewnością unikalne logo i serwis www zwiększa szansę na szerszy odbiór Twojej firmy. Jednakże jednym z najważniejszych czynników jest utrzymywanie stałej wysokiej pozycji firmy w różnych rankingach i katalogach firm, bowiem tego typu bazy firm mają najszerszy zasięg odbiorców.
Katalog firm powinien być tak skonstruowany, aby bez przeszkód móc odnaleźć firmę z danej branży. Jeśli w danej branży jest tylko kilka firm, to nie ma problemu, gdyż do każdej można w łatwy sposób dotrzeć. Natomiast co zrobić w przypadku, gdy firm z danej branży jest kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt? W zależności od nakładów danej firmy na promocję może być ona blisko bądź daleko w katalogu.
Jest wiele katalogów oferujących promocję firmy poprzez dodanie jej do swoich zasobów. Jednak aby promocja naszej firmy przyniosła skutek, musimy wykupić miejsce w katalogu. Nieraz jest to spora kwota miesięczna, a mimo tego i tak jesteśmy na trzecim, rzadko na drugim czy pierwszym miejscu w katalogu firm. Czy istnieje baza firm, w której każda firma jest widoczna na pierwszej stronie?