Przyjżyjmy się bliżej co stanowi o atrakcyjności wspólczesnych serwisów i stron internetowych, a także na jakiej podstawie powinniśmy wybrać osobę, która zatroszczy się o nasz wizerunek w sieci.

Data dodania: 2009-11-12

Wyświetleń: 2568

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W dzisiejszym internecie są miliardy stron internetowych. Niektóre wyglądają już dosyć wiekowo, inne zadziwiają oryginalnym podejściem do sztuki jaką jest grafika komputerowa. Jeśli chodzi o wygląd stron WWW zachęcam do obejrzenia internetowych muzeów, które z łatwością znaleźć można poprzez wyszukiwarki. Istnieją też setki stron, które gromadzą najlepsze, czy najładniejsze  strony internetowe. Grafika użytkowa projektowana na potrzeby sieci czesto wykracza poza użyteczność i staje się formą sztuki, czy multimedialnym dziełem wpływającym na zmysł estetyki.Oryginalne podejście zawsze pozytywnie wpływa na reakcję odbiorców. Ładne i nieszablonowe witryny przykuwają uwagę i sprawiają, że większa ilość użytkowników zatrzymuje się na nich.

Projektowanie grafiki od dłuższego czasu rozwija się wraz z globalną siecią. Większość projektantów, którzy dawniej zajmowali się projektowaniem drukowanych form reklamowych poszerzyła swoją działalność o webdesign czy reklamę multimedialną. Konkurencja jest spora, ale na rynku można niestety natknąć się na przypadkowe osoby, które nie mają potrzebnego w tym fachu doświadczenia i wiedzy.

Dobrym źródłem wiedzy na temat danego projektanta są strony internetowe zwane portfoliami. Zawierają one wykonane realizacje, dzięki którym mozemy skutecznie zweryfikować zakres umiejętności danego eksperta. Zadbanie o swój wizerunek w sieci dobrze jest zlecić osobie, która wykracza umiejętnościami poza standardowe ramy projektowania, na przykład znajomością zasad tzw. web-usability, czyli użyteczności serwisów internetowych, czy wiedzą na temat montażu wideo. Należy pamiętać, że rozwiązania WWW to nie tylko strony internetowe, ale przeróżne aplikacje ułatwiające kontakt z klientem, materiały audio-wideo i cały szereg innych zastosowań internetu w procesie komunikacyjnym.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena