W roku 1975 pierwszy raz wsiadłem do wlasnego samochodu, był to pachnący świeżością, zielony Fiat 126p. Pamiętam, że kosztował 63.732,- złote wpłacone na specjalną książeczkę PKO. Po kilku miesiącach spotkało mnie szczęście - wylosowałem upragnionego malucha.

Data dodania: 2007-05-24

Wyświetleń: 11763

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 5

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

5 Ocena

Licencja: Creative Commons

Służył mi wiernie 10 lat, został oddany w dobre ręce,
a jego następcą został nowszy model z większym silnikiem, podgrzewaną tylną szybą i z alternatorem. Do dzisiejszego dnia miałem do czynienia z czterema podobnymi Fiatami. Poznałem dzięki temu dość dobrze możliwości, wady i zalety tego samochodu, nie da się ukryć też,że darzę go sentymentem.

Obecnie, mimo, że ustała już jego produkcja można
z nim spotkać się na ulicach i szosach całej Polski.
Jest bardzo popularny wśród młodzieży, nowoupieczonych
kierowców i kolekcjonerów. Często też z uwagi na swoje właściwości i zalety jest uzupełnieniem domowego "parku samochodowego".
Istnieją też liczne kluby jego miłośników, którzy poświęcają mu wiele czasu, organizują spotkania, zjazdy i rajdy.

Z roku na rok coraz trudniej jest o dobry i wszędzie dostępny serwis dla tego pojazdu. Jest to naturalnym następstwem postępu, bo świat stale idzie do przodu. uważam więc, że wszystkim zaineresowanym przydadzą się wskazówki związane z prawidłową eksploatacją, uczuleniem na charakterystyczne właściwości fiacika
i jego możliwości.
Pomijam tu oczywiste i nie budzące wątpliwości zasady
wymiany oleju, filtrów, opon, piór wycieraczek itp.
Postaram się pokazać, gdzie szukać informacji o tym,
co jeszcze można z ulubionego auta wykrzesać bez naruszenia bezpieczeństwa pasażerów i podstawowych zasad eksploatacji.

Każdego własciciela malucha zainteresują zasady oszczędnej eksploatacji i bezpiecznej jazdy. Ciekawą sprawą będzie też zabezpieczenie przed kradzieżą. Sam dwukrotnie uchroniłem się przed tą nieprzyjemnością dzięki bardzo prostemu systemowi uniemożliwiającemu uruchomienie silnika bez znajomości pewnych zasad.

Zywot naszego pupila przedluży się, jeśli będziemy stosować własciwą konserwację nadwozia i podwozia. Istotną sprawą będzie tu znajomość charakterystycznych dla malucha objawów,które możemy poznać i obserwować.

Z pewnością nie przerobimy naszego auta na pływającą amfibię, ale możemy nawet samemu zainstalować szereg wygodnych udogodnień jak np. elektryczne podnoszenie i opuszczanie szyb.

Wszyscy z przyjemnością zapoznają się tez z historią tego samochodu czytając o nieznanuch faktach, datach i ciekawostkach.
Przydatne też będą zebrane dane techniczne
i wiadomości o poszczególnych modekach.

Bardzo istotną sprawą dla ludzi mających wspólne zainteresowania jest możliwość wymiany i uzupełniania informacji oraz zgłoszenia trudnych do rozwiązania problemów.

Celem tego artykułu jest wskazanie wszystkim entuzjastom tego wspaniałego samochodu, który już staje się legendą polskiej motoryzacji konkretnych źródeł bardzo istotnych informacji potrzebnych przy pielęgnowaniu własnego hobby:

http://motosukurs.ecom.net.pl/

Wielokrotnie sam i wielu moich przyjaciól sięgaliśmy tam z dużą przyjemnością i pożytkiem.

Pozdrawiam serdecznie Wszystkich kochających Fiata 126p!

Zapisz się do Złotego Klubu - będziesz mogł bezpłatnie zciągnąć wiele fragmentów tych ciekawych
i mądrych poradników! Zapraszam:

http://zlotemysli.pl/edwardstanislaw.php

Jędrzej Gerwel

Licencja: Creative Commons
5 Ocena