Samsung Electronics Polska wraz z agencją innowacyjnego marketingu internetowego „Biuro Podróży Reklamy" realizuje nowatorski projekt reklamowy wykorzystujący w zaawansowany sposób narzędzia Augmented Reality.

Data dodania: 2010-05-21

Wyświetleń: 2814

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Już dziś startuje zaawansowana aplikacja Augmented Reality (AR). Jest ona dostępna na specjalnie przygotowanej w tym celu stronie http://www.samsung.com/pl/experience/promotion/3d/ar/. Internauci mogą ściągać aplikację na dyski komputerów, ale aby ją zobaczyć muszą wydrukować potrzebny do poprawnego działania aplikacji znacznik. Na stronie http://www.youtube.com/watch?v=m0fUNO78u4Y&feature=player_embedded dostępny jest także film z prezentacją możliwości aplikacji AR.

Użytkownik ze strony http://www.samsung.com/pl/experience/promotion/3d/ar/ ściąga na swój komputer aplikację AR oraz drukuje kartkę ze znacznikiem, który wywołuje efekt Augmented Reality. Następnie operuje kartką ze znacznikiem w polu widzenia kamery internetowej współpracującej z komputerem. Po przyłożeniu znacznika (wydrukowanego na kartce papieru) do kamery, z wirtualnej kartki (widocznej na ekranie) wysuwa się podstawka, na której pojawia się wirtualny telewizor. Wszystko to widzimy oczywiście na ekranie monitora, jednak użytkownik odbiera sytuację tak, jakby wirtualny obraz pojawił się w rzeczywistości, ponieważ tłem jest nadal projekcja z kamery użytkownika, a jego ruchy i ruchy kartki przenoszą się na wirtualny model telewizora Samsung 3D LED TV.

Całościową koncepcję projektu Augmented Reality dla Samsung Electronics Polska stworzyła agencja „Biuro Podróży Reklamy", w tym również microsite http://www.samsung.com/pl/experience/promotion/3d/ar/ oraz film video prezentujący działanie aplikacji AR. Agencja przygotowała także wspierającą tę akcję kampanię internetową, obejmującą m.in. reklamy graficzne w serwisach rozrywkowych, reklamę graficzną na blogach (o profilach: technologia, marketing, innowacje), obecność w serwisach społecznościowych (social media marketing) oraz kampanię bannerową i mailingową w wybranych sieciach afiliacyjnych.

„Samsung jako pierwszy producent - nie tylko w Polsce, ale i na świecie - wprowadził do sprzedaży telewizory 3D LED TV. Jest to rewolucyjny produkt , dlatego też działania reklamowe towarzyszące wprowadzeniu na rynek takiego sprzętu muszą być niestandardowe i nowatorskie" - mówi Michał Grzeliński, CE Marketing Manager z Samsung Electronics Polska - „Projekt przygotowany przez „Biuro Podróży Reklamy" doskonale wpisuje się w założenia naszej strategii dla linii produktów 3D LED TV" prezentując zalety technologii 3D w telewizorach Samsung".

Projekt Augmented Reality jest uzupełnieniem kampanii reklamowej prowadzonej obecnie przez Samsunga,

która ma na celu zainteresowanie potencjalnych nabywców telewizorami LED wykorzystującymi technologię 3D. Kampania pod hasłem "Pierwszy na świecie Samsung 3D LED TV. Przełącz się na 3D. Przeżyj więcej" potrwa do połowy czerwca. Działania obejmują telewizję (15-, 30- sekundowe spoty), prasę (magazyny, prasa specjalistyczna i dzienniki) oraz internet (największe portale).

Licencja: Creative Commons
4 Ocena