Jakie działania może podjąć firma deweloperska, która chciałaby zwiększyć sprzedaż w obrębie inwestycji które niebawem zostaną ukończone lub które już zostały sfinalizowane?

Data dodania: 2020-09-07

Wyświetleń: 68

Przedrukowań: 2

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Marketing dla dewelopera - rozwiązania zwiększające sprzedaż

Przede wszystkim kluczową kwestią w marketingu deweloperskim jest odpowiednia organizacja sprzedaży, ale też promocja inwestycji, która pozwoli dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych nabywców. Najlepiej w takim przypadku sprawdzają się kampanie marketingu 360 stopni, czyli połączenie wielu bardzo różnych technik promocji po to, aby uzyskać jak najbardziej zadowalające statystyki efektywności. Pozostaje pytanie, które kampanie reklamowe warto wcielić do strategii promocji, aby szybko napędzić sprzedaż? 

Organizacja sprzedaży zawsze jest punktem wyjścia 

Sposób sprzedaży lokali w ramach inwestycji musi zostać zorganizowany na dość wczesnym etapie realizacji, z tego też względu wielu deweloperów organizuje biuro jeszcze przed ukończeniem budowy. Przy czym warto zauważyć, że organizacją biura sprzedaży nie trzeba zajmować się samodzielnie- można zlecić to agencji marketingowej, która specjalizuje się we wspieraniu deweloperów i która ma doświadczenie w pracy z firmami z tej branży. Organizacja biura sprzedaży to także konieczność zatrudnienia wykwalifikowanego sprzedawcy, przygotowanie wszelkich potrzebnych umów i dokumentów, a także systematyczne realizowanie przyjętej strategii sprzedaży oraz raportowanie jej wyników. Dodatkowo, warto też zdecydować się na prowadzenie biura w systemie new IT, co znacząco wpływa na atrakcyjność prezentacji inwestycji w oczach potencjalnych nabywców. 

Kampanie, które doskonale napędzają sprzedaż 

Jedną z możliwości promowania inwestycji jest uczestnictwo w różnego rodzaju wydarzeniach branżowych lub targach, gdzie przedstawiciele dewelopera mogą zaprezentować nieruchomości oraz bezpośrednio nawiązać kontakt z potencjalnymi nabywcami. Event marketing pozwala zyskać rozgłos na większą skalę i trafić do świadomości sporej grupy osób, przez co jest chętnie stosowaną strategią promocji inwestycji. Jeszcze inną kampanią, którą można wykorzystać jest reklama outdoorowa, która w szczególności sprawdzi się w momencie, kiedy chce się pozyskać klientów już mieszkających w mieście lub przyjeżdżających tutaj okazjonalnie. W kontekście sprzedaży mieszkań to doskonały sposób, aby trafić do osób spoza miasta, którzy chcą się tutaj przeprowadzić lub też aby trafić do osób obecnie wynajmujących mieszkanie, które będą chciały w niedalekiej przyszłości zamieszkać na swoim. Reklama outdoorowa może oznaczać rozmieszczanie plakatów w przestrzeni publicznej oraz większych billboardów.

W ramach kampanii reklamowych coraz częściej korzysta się z możliwości, jakie daje marketing internetowy. Wielu potencjalnych nabywców szuka bowiem interesujących inwestycji w taki sposób. Punktem wyjścia jest przejrzysta i estetyczna strona internetowa opisująca szczegóły związane z inwestycją, którą na pewno trzeba będzie stworzyć. Można ją promować w mediach społecznościowych, ale też na portalach tematycznych, a nawet tych o zasięgu ogólnopolskim. Szczególną kategorią reklamy internetowej jest marketing w wyszukiwarce, który może przyjąć formę kampanii Linków Sponsorowanych Google Ads lub też może być kampanią pozycjonowania strony na wcześniej zdefiniowane słowa kluczowe. W przypadku takiej kampanii istnieje możliwość zawężenia zasięgu kampanii do wybranej geolokalizacji- np. konkretnego miasta. Wśród dostępnych opcji w grę może wchodzić też reklama prasowa- w formie artykułów sponsorowanych lub ogłoszeń, które mogą znaleźć się w prasie lokalnej. 

Jak widać, istnieje bardzo wiele możliwych do zrealizowania kampanii, jednakże ze względu na to, jak bardzo się one między sobą różnią- powinny być wcielane w życie przez osoby, które się na tym znają. Każda taka kampania ma swoją specyfikę i jest wykonywana na innych zasadach. W obrębie każdej kampanii warto monitorować statystyki efektywności, aby wiedzieć, która strategia najlepiej sprawdza się w praktyce. Realizując projekt zawsze trzeba mieć przed oczami cel- szybką sprzedaż nieruchomości w ramach inwestycji. 

Licencja: Creative Commons