Ten rodzaj nanoszenia nadruku polega na nakładaniu na kubki warstwy farby za pomocą stempla nazywanego tamponem. Metoda ta jest nieco podobna do zwykłych pieczątek. Nadruk na kubku może być w kilku kolorach, jednak każda z barw musi być nanoszona oddzielnie. Zwykle używane do tampondruku maszyny mogą nanosić nadruki w 4 lub 6 kolorach. Metoda ta sprawdza się, gdy tworzy się kubki z nadrukiem, gdyż farba może być nanoszona na różne powierzchnie i materiały.
Sitodruk jest natomiast wykorzystywany do przygotowywania koszulek reklamowych i innych nadruków na odzieży. Jeżeli więc ktokolwiek otrzymuje koszulki z nadrukiem, może być niemalże pewien, że nadruk został wykonany tzw. sitem. W metodzie sitodruku stosuje się szablon będący światłoczułą warstwą, która nie przepuszcza farby. Elementem drukującym jest natomiast niezakryte oczko siatki - zazwyczaj pojedyncze oczko ma średnicę o wielkości od 34 do 40 mikrometrów. Gotowe do drukowania sita umieszcza się w ramach. Podczas wykonywania nadruków farbę nanosi się na całą powierzchnię siatek, ale farba przeciska się jedynie przez niezakryte oczka.
Sitodruk służy nie tylko do wykonywania nadruków na płaskich powierzchniach - za jego pomocą można również wykonywać nadruki na powierzchniach okrągłych, które w trakcie drukowania są odpowiednio obracane. Ponadto metodą tą można wykonywać nadruki jedno i wielobarwne - nowoczesne maszyny do sitodruku pozwalają wykonywać nadruki nawet w 16 kolorach jednocześnie. Obecnie można również zdobić gadżety farbami fluorescencyjnymi.
Tworząc kubki i koszulki z nadrukiem musimy pamiętać, że tampondruk i sitodruk to metody bardzo tanie - zwłaszcza, gdy nie wykonujemy tylko kilku gadżetów reklamowych, ale kilka tysięcy sztuk. Dzięki metodom tym możemy także znakować gadżety reklamowe o różnych kształtach i fakturach. Co ważne, nadruki wykonane za pomocą tampondruku i sitodruku są bardzo trwałe i odporne na pranie oraz ścieranie. Warto zaznaczyć też, że stosowanie gadżetów reklamowych przynosi znacznie lepsze efekty niż tradycyjne rozdawanie klientom ulotek oraz wizytówek. Ten rodzaj reklamy budzi bowiem w konsumentach lepsze skojarzenia, a brak agresywności reklamy nie zniechęca klientów, którzy nie przepadają ze głośnymi reklamami telewizyjnymi, internetowymi czy radiowymi.