Kubki i koszulki reklamowe są jednymi z najpopularniejszych gadżetów rozdawanych przez firmy. Są one tworzone za pomocą dwóch sprawdzonych metod. Kubki z nadrukiem najczęściej tworzy się metodą tampondruku.

Data dodania: 2014-07-12

Wyświetleń: 1212

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ten rodzaj nanoszenia nadruku polega na nakładaniu na kubki warstwy farby za pomocą stempla nazywanego tamponem. Metoda ta jest nieco podobna do zwykłych pieczątek. Nadruk na kubku może być w kilku kolorach, jednak każda z barw musi być nanoszona oddzielnie. Zwykle używane do tampondruku maszyny mogą nanosić nadruki w 4 lub 6 kolorach. Metoda ta sprawdza się, gdy tworzy się kubki z nadrukiem, gdyż farba może być nanoszona na różne powierzchnie i materiały.

Sitodruk jest natomiast wykorzystywany do przygotowywania koszulek reklamowych i innych nadruków na odzieży. Jeżeli więc ktokolwiek otrzymuje koszulki z nadrukiem, może być niemalże pewien, że nadruk został wykonany tzw. sitem. W metodzie sitodruku stosuje się szablon będący światłoczułą warstwą, która nie przepuszcza farby. Elementem drukującym jest natomiast niezakryte oczko siatki - zazwyczaj pojedyncze oczko ma średnicę o wielkości od 34 do 40 mikrometrów. Gotowe do drukowania sita umieszcza się w ramach. Podczas wykonywania nadruków farbę nanosi się na całą powierzchnię siatek, ale farba przeciska się jedynie przez niezakryte oczka.

Sitodruk służy nie tylko do wykonywania nadruków na płaskich powierzchniach - za jego pomocą można również wykonywać nadruki na powierzchniach okrągłych, które w trakcie drukowania są odpowiednio obracane. Ponadto metodą tą można wykonywać nadruki jedno i wielobarwne - nowoczesne maszyny do sitodruku pozwalają wykonywać nadruki nawet w 16 kolorach jednocześnie. Obecnie można również zdobić gadżety farbami fluorescencyjnymi.

Tworząc kubki i koszulki z nadrukiem musimy pamiętać, że tampondruk i sitodruk to metody bardzo tanie - zwłaszcza, gdy nie wykonujemy tylko kilku gadżetów reklamowych, ale kilka tysięcy sztuk. Dzięki metodom tym możemy także znakować gadżety reklamowe o różnych kształtach i fakturach. Co ważne, nadruki wykonane za pomocą tampondruku i sitodruku są bardzo trwałe i odporne na pranie oraz ścieranie. Warto zaznaczyć też, że stosowanie gadżetów reklamowych przynosi znacznie lepsze efekty niż tradycyjne rozdawanie klientom ulotek oraz wizytówek. Ten rodzaj reklamy budzi bowiem w konsumentach lepsze skojarzenia, a brak agresywności reklamy nie zniechęca klientów, którzy nie przepadają ze głośnymi reklamami telewizyjnymi, internetowymi czy radiowymi.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena