Użytkownicy Internetu bardzo często przeglądają sieć za pomocą komórek i innych urządzeń mobilnych. Zazwyczaj mówimy tu o telefonach jak Samsung lub innych np. systemem IOS czy też Windows. Urządzenia takie jak tablety też mogą wyświetlać pełne wersje stron internetowych.

Data dodania: 2014-04-11

Wyświetleń: 978

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Responsive design

Najprościej rzecz ujmując strona z responsywnym designem jest to taka witryna, która potrafi dostosować się do urządzenia i wielkości monitora na którym jest wyświetlana. Dlatego też projektowanie stron internetowych w responsive design zyskuje na popularności głównie z myślą o użytkownikach korzystających ze wszelkiego rodzaju smartfonów (Samsung, Apple, Nokia), tabletów czy laptopów.

Najnowsze dane wskazują, że już w przyszłym roku więcej użytkowników będzie korzystało z internetu przez urządzenia mobilne niż komputery stacjonarne. Właśnie dlatego nie można responsywności stron traktować jako chwilowej mody, która z czasem przeminie. Wręcz przeciwnie coraz więcej firm prosi o responsywny design i ta tendencja raczej będzie się utrzymywać.

Wielu ludzi już dziś nie wyobraża sobie korzystania z internetu wyłącznie w domu, pracy czy na uczelni. Obecnie chcemy serfować po sieci czekając na przystanku, w tramwaju, w parku czy stojąc w korku. Wtedy przeglądając różne serwisy natrafiamy często na strony nie przystosowane do naszego smartfona. Szacuje się, że w ten sposób będąc posiadaczem sklepu internetowego, możemy stracić nawet co trzeciego klienta. Co więcej osoba raz zrażona błędami w wyświetleniu strony, najprawdopodobniej ponownie już na nią nie wróci.

Tworzenie stron www w responsive design ma wiele zalet, najważniejszą jest oczywiście łatwa i czytelna nawigacja ze wszystkich urządzeń. Posiadając stronę główną w responsywnym designie możemy zrezygnować z projektowania dodatkowej strony dla urządzeń mobilnych. Taka strona jest o wiele atrakcyjniejsza graficznie dla użytkownika. W porównaniu z koniecznością projektu dwóch różnych stron (zwykłej i mobilnej) koszt wdrożenia strony responsywnej jest niższy.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena